رسانه: کارگران شکنجه‌شده مصری در لیبیا به وطن شان بازگشتند

CC BY 3.0 / Patrick André Perron / Tripoli, Libyaرسانه: کارگران شکنجه‌شده مصری در لیبیا به وطن شان بازگشتند
رسانه: کارگران شکنجه‌شده مصری در لیبیا به وطن شان بازگشتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه مصری الیوم السابع می‌گوید که کارگران شکنجه‌شده مصری در کشور لیبیا دوباره به وطن شان بازگشتند.

به گزارش اسپوتنیک، در پایان هفتۀ گذشته، رسانه‌های مصری گزارش دادند که در شهر ترهونا لیبیا، گروه های شورای ملی انتقالی لیبیا، ده ها کارگر مصری را که برای کار به کشور همسایه آمده بودند، اسیر کردند.

ادامه جنگ در لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
ناتو آمادگی خود را برای دفاع از حکومت لیبیا اعلام نمود

ویدیویی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، نشان می‌دهد که چگونه شهروندان مصری مورد شکنجه و تحقیر قرار می‌گیرند.

در اوایل ماه جون، رئیس‌جمهور مصر در قاهره با خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبیا و عقیل صالح رئیس‌ مجلس نمایندگان در شرق لیبیا، دیدار کرد. در این این دیدار رئیس‌جمهور مصر «ابتکار قاهره» را اعلام کرد که شامل آتش‌بس در سراسر لیبیا از 8 جون است.

روز پنجشنبه، وزارت امور داخله لیبیا از بازداشت شبه نظامیان که کارگران مصری را شکنجه می‌کردند و از آزادسازی شهروندان مصری خبر داد.

براساس گزارش رسانه‌ها، کارگران از «گذرگاه مرزی السلوم» که مصر و لیبیا را متصل می‌کند، عبور کرده بودند.

در گزارش آمده است که «به دنبال دستورالعمل عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور کشور، مقامات دولتی مصر موفق شدند 23 مصری را که در لیبیا بازداشت شده بودند، بازگردانند».

این روزنامه همچنان خاطرنشان می‌کند که بازگشت مصری‌ها «تماس های مصر و لیبیا را عادی ساخته است».

قابل ذکر است که پس از سرنگونی و ترور معمر قذافی رهبر لیبیا در سال 2011، لیبیا عملا به پراکندگی در حکومت داری مواجه شد و اکنون دو قدرت در این کشور حاکم است. یکی پارلمان انتخاب شده توسط مردم در شرق و دیگری در غرب با پایتختی طرابلس دولت توافق ملی که با پشتیبانی سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت می کنند و با ارتش خلیفه حفتر همکاری می‌کنند.

در 19 جون در برلین کنفرانسی بین‌المللی درباره لیبیا با حضور روسیه، امریکا، ترکیه، مصر، و چند کشور دیگر و همچنین اتحادیه اروپا و سازمان ملل برگزار شد. نتیجه اصلی کنفرانس درخواست تجدید نظر شرکت کنندگان در مورد آتش بس در لیبیا و تعهد به خودداری از مداخله در این درگیری با رعایت تحریم عرضه سلاح به طرفین بود. علاوه بر این، شرکت کنندگان در این نشست پیشنهاد ایجاد کمیته نظارت بر آتش بس را دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала