نگرانی اطلاعات ملی امریکا از کتاب خاطرات بولتون

© AP Photo / Cliff Owenنگرانی اطلاعات ملی امریکا از کتاب خاطرات بولتون
نگرانی اطلاعات ملی امریکا از کتاب خاطرات بولتون  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتشار بخشی‌هایی از کتاب خاطرات مشاور ملی سابق کاخ سفید، جامعه اطلاعاتی امریکا را نگران ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک، جان راتکلیف، مدیر اطلاعات امریکا در صفحه توییتر اش نگران خود را نسبت به انتشار بخشی‌های از کتاب خاطر جان بولتون مشاور ملی سابق کاخ سفید بیان کرده است.

به گفته وی، افشای غیرمجاز اطلاعات طبقه‌بندی شده برای امنیت ملی کشور مضر و منابع و روش‌های جامعه اطلاعاتی را که برای محافظت از امریکایی‌ها استفاده می‌شود، تهدید می‌کند.

بولتون: ترامپ ایده حمله به ونزوئلا را «باحال» توصیف کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
بولتون: ترامپ ایده حمله به ونزوئلا را «باحال» توصیف کرده بود

مدیر اطلاعات ایالات متحده امریکا خاطر نشان کرد: هر شهروندی که به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته با وجود هر رتبه‌ای، یک تعهد قانونی دارد که از آن محافظت کند.

کاخ سفید با این ادعا که کتاب مذکور حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده است، سعی کرده از انتشار آن جلوگیری کند. بولتون که در این کتاب به ارتباطات ترامپ با سران کشورهای دیگر پرداخته، می‌گوید مجلس نمایندگان امریکا علاوه بر ارتباط وی با رئیس‌جمهور اوکراین که به رسوایی «اوکراین گیت» معروف شد، باید روابط رئیس‌جمهور امریکا با مقامات کشورهای دیگر را هم مورد بررسی قرار دهد.

به گفته بولتون، یکی از موارد قابل بررسی می‌تواند درخواست ترامپ از همتای چینایی خود برای برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 باشد.

واشنگتن‌پست بر اساس بخش‌‌هایی از کتاب بولتون که می‌گوید به رؤیت این روزنامه رسیده، نوشت ترامپ در دیداری که سال گذشته با رئیس‌جمهور چین داشته از او خواسته برای پیروزی در انتخابات کمکش کند. ترامپ به «شی‌جین‌پینگ» گفته بود اقدام چین در خرید محصولات کشاورزی از کشاورزهای امریکایی می‌تواند روی نتیجه انتخابات اثرگذار باشد.

طبق ادعای بولتون، ترامپ این اظهارات را در دیدار دوجانبه‌ای که ژوئن سال 2019 در حاشیه نشست گروه 20 با رئیس‌جمهور چین داشته مطرح کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала