هند اعتراض سرحدی چین را رد کرد

© REUTERS / Cathal McNaughtonدره گالوان
دره گالوان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه هند ادعاهای چین در مورد «حاکمیت دره گالوان» را رد کرده و آن را «اغراق آمیز و غیرقابل دفاع» دانست.

اسپوتنیک به نقل از اناتولی، آنوراگ سریواستوا، سخنگوی وزارت امور خارجه هند اظهار داشت: مقامات دو کشور در این دیدار تصمیم گرفتند که وضعیت عمومی با مسئولیت رسیدگی شده و توافق حاصله نیز صمیمانه اجرا شود. ادعاهای اغراق آمیز و غیرقابل دفاع مغایر با این توافق است.

نیروهای سرحدی هند - اسپوتنیک افغانستان
عواقب درگیری سرحدی بین هند و چین

این درحالی‌ است که جائو لیجین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین حاکمیت دره گالوان را متعلق به چین دانسته و جانگ شیولی، سخنگوی قوماندانی منطقه جنگی غرب اردوی آزادی‌بخش خلق چین نیز اعلام کرد: حاکمیت منطقه دره گالوان همواره به چین تعلق دارد.

از سوی دیگر نارندرا مودی، صدراعظم هند نیز تاکید کرد که دهلی‌نو خواستار صلح است اما در صورت تحریک توان پاسخ مناسب را دارد.

به گزارش رسانه‌های هند به نقل از منابع نظامی 45 سرباز چینی طی درگیری در 15 چین کشته یا زخمی شدند.

اما جائو لیجین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در سخنانش در 16 جون اشاره‌ای به تلفات احتمالی نیروهای نظامی این کشور در درگیری با نظامیان هند در مرز مشترک دو کشور نکرد.

وی درباره تنش مرزی با هند گفت: دو طرف برای حل و فصل این مسئله از طریق مذاکره و کاهش تنش در منطقه مرزی به توافق دست یافتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала