درگیری جدید در جمو و کشمیر

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaدرگیری جدید در جمو و کشمیر
درگیری جدید در جمو و کشمیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای مسلح هند در منطقه جیو کشمیر 8 افراط گر را نابود کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای مسلح هند در جریان چندین شبانه روزهای اخیر 8 تن افراط گرا گروپ مسلح پاکستانی را در جریان عملیات ضد تروریسیتی در قلمرو جمو و کشمیر نابود نمودند.

طبق گزارشات موجوده، شب جمعه در جریان زدوخورد مسلحانه 2 افراط گرا را در حوزه پلوماوا و 4 تن دیگر را در حوزه شوپیان نابود کردند. روز پنجشنبه قوای مسلح هند در جنوب جمو و کشمیر نیز دو تن افراط گر را نابود کردند.

آغاز موج جدید حملات نظامیان هندی به معترضین کشمیر - اسپوتنیک افغانستان
آغاز موج جدید حملات نظامیان هندی به معترضین کشمیر

قسمیکه دلباع سنگ پولیس عمومی جمو کشمیر اظهار داشت که در سال جاری در جریان عملیات های مختلف نیروهای امنیتی در مناطق مختلف این ایالت بیش از 100 تروریست نابود گردیدند که از جمله 10 تن قوماندان گروپ های مختلف افراطی و اجیران خارجی منجمله از پاکستان بودند.  

در باره تنش ها در جمو و کشمیر گفت که پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون 3 جنگ در سال‌های (1947، 1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌‌ها کشته شدند.

گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند. از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته و بیش از 10 هزار زن در این منطقه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

هر از چند گاهی در خط کنترل منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان قرار دارد و همچنین منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هند است، درگیری‌های میان نظامیان دو کشور رخ می دهد. از سال 2003 تاکنون دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس در این منطقه متهم می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала