زیردریایی مرموز در نزدیکی سواحل جاپان

© Photo / Public domain / U.S. Navy illustrationزیردریایی مرموز در نزدیکی سواحل جاپان
زیردریایی مرموز در نزدیکی سواحل جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاپان یک زیردریایی مرموز را در نزدیکی سواحل خود کشف کرد.

انفجار در کارخانه هوندا در جاپان زخمی برجا گذاشت  - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در کارخانه هوندا در جاپان زخمی برجا گذاشت

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای نظامی دفاعی جاپان یک زیردریایی مرموز را در سواحل این کشور کشف کردند. وزارت دفاع جاپان روز شنبه 20 جون در حساب رسمی تویترش از این رخداد خبر داد. 

 در پیام این وزارتخانه آمده است، که در 18 جون، یک ناوشکن جاپانی و یک هواپیمای گشت زنی این کشور یک زیردریایی ناشناس را در منطقه مجاور در جزیره امامیوشیما مشاهده کرد. زیردریایی در حال حرکت به سمت غرب بود. دو روز پس، در 20 جون، زیردریایی نامبرده دوباره در دید نیروهای دفاعی جاپان قرار گرفت - این بار، این زیردریایی در بیرون از منطقه مجاور در کنار جزیره یوکاتات قرار داشت.

در همین راستا، وزارتخانه تأکید کرده است، که تارو کونو وزیر دفاع این کشور خواستار "انجام هر کار ممکنی برای نگهداری هوشیاری و جمع آوری اطلاعات مربوطه" شد.

اینکه این زیردریایی کشف شده متعلق به چه کشوری است را این وزارتخانه مشخص نکرده است. در عین حال، بر پایه منبع شبکه تلویزیونی NHK در وزارت دفاع این کشور ممکن است متعلق به چین باشد.

در اوایل ماه جون، فرمانده نیروهای مسلح ایالات متحده در جاپان، کوین اشنایدر گفت، که چین با استفاده از همه گیری ویروس کرونا به عنوان یک پوشش برای فعال کردن ادعاهای ارضی خود در منطقه است. وی به ویژه گفت، از زمان گسترش ویروس همه گیر کرونا در جهان، افزایش کارکردهای ناوگان چینی در دریاهای جنوبی چین و شرق چین رخ داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала