نمایندگان روسیه و آمریکا به زودی درباره کنترل تسلیحات گفت‌وگو می‌کنند

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisنمایندگان روسیه و آمریکا به زودی درباره کنترل تسلیحات گفت‌وگو می‌کنند
نمایندگان روسیه و آمریکا به زودی درباره کنترل تسلیحات گفت‌وگو می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در خصوص کنترل تسلیحات به روز های 22 و 23 جون با معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص کنترل تسلیحات مذاکراتی برگزار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که شامگاه جمعه منتشر شد، آمده است: مارشال بیلینگزلی، نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در امور کنترل تسلیحاتدر روز های 22 و 23 جون برای دیدار با سرگئی ریابکوف،‌ معاون وزیر امور خارجه روسیه به اتریش می‌رود و در خصوص موضوعات توافق‌شده که به آینده کنترل تسلیحات مرتبط است، رایزنی می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: ایالات متحده آمریکا همچنین دعوتنامه‌ای برای جمهوری خلق چین برای پیوستن به این گفت‌وگوها ارسال کرده و بر ضرورت مشارکت این سه کشور در مذاکرات کنترل تسلیحات با حسن نیت تاکید کرده است.  

 شرط آمریکا برای تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو  - اسپوتنیک افغانستان
شرط آمریکا برای تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو

به گفته نماینده ویژه آمریکا، یک توافق کنترل تسلیحاتی جدید باید به طور کامل زرادخانه تسلیحاتی روسیه و چین را تحت پوشش قرار دهد. او در پیامی توییتری نوشت: کنترل تسلیحات جدید باید قطعا شامل روسیه و چین شود و کل زرادخانه‌های هسته‌ای آن دو کشور را در بر بگیرد.

پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به"استارت نو"  در سال 2021 منقضی می‌شود و ایالات متحده می گوید برای تمدید این پیمان باید چین و تعدادی از سیستم های تسلیحاتی که قبلاً شامل این پیمان نبودند در پیمان جدید شامل ساخته شوند.

پیش از این مشخص شد كه وزارت امور خارجه آمریكا تجزیه و تحلیل گزارش های آمریكا از پیروی از اتحاد جماهیر شوروی و روسیه در مورد تعهدات تسلیحاتی برای 35 سال را  انجام داده و نتیجه گرفته است كه مقامات اتحاد جماهیر شوروی و فدراسیون روسیه تعهدات خود را متغیر می دانند.  

 نویسنده این یادداشت تحلیلی کریستوفر فورد ، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه منع گسترش سلاح های هسته ای است.

وزیر امور خارجه لیتوانی پیشتر گفته بود، یک توافق کنترل تسلیحات جدید باید "با حضور روسیه و چین باشد و کل زرادخانه هسته‌ای رسویه، شامل تسلیحات هسته‌ای غیر استراتژیک."

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه گفت، تلاش‌های دولت آمریکا برای وارد کردن چین به مذاکرات روسیه – آمریکا درباره تسلیحات هسته‌ای توخالی است زیرا واشنگتن مدام در تلاش برای نقض تعهدات خودش طبق این توافق موجود است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала