کوریای شمالی تهدید به نابودی آمریکا کرد

© AP Photo / Ahn Young-joonکوریای شمالی تهدید به نابودی آمریکا کرد
کوریای شمالی تهدید  به نابودی آمریکا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی هشدار داده است که در صورت از سرگیری جنگ آمریکا در شبه جزیره کوریا ایالات متحده را نابود خواهد کرد.

گزارش اسپوتنیک،  این اظهارات در بیانیه سفارت کوریای شمالی در مسکو که به مناسبت 70مین سالگرد آغاز جنگ در شبه جزیره کوریا منتشر شد، ابراز گردیده است.

دیپلمات‌های کوریای شمالی خاطرنشان نمودند كه امسال "ارتش آمریكا" مانورهای نظامی مختلفی را در کوریای جنوبی انجام داد، که هدف اصلی آن استقرار نیروهای آمریکایی خارج از كشور در شبه جزیره کوریا برای حمله سریع به کوریای شمالی است.

در بیانیه سفارت کوریای شمالی همچنین خاطر نشان می‌گردد که کوریای شمالی انواع  موشک های هسته ای را در اختیار دارد که می تواند هر کسی را که «جرئت دست درازی»  به این کشور را کند، مجارات نماید. نمایندگان پیونگ یانگ گفتند: "دور جدیدی از جنگ شبه جزیره کوریا، یک رویدادی ویژه پر شور و پرهیجان دیگر؛ نابودی و پایان یک امپراتوری را  که اسمش "ایالات متحده آمریکا است" به تاریخ بشر می افزاید.

 پیش از این کوریای شمالی اعلام کرد که «برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایالات متحده آمریکا، نیروی قابل اعتماد تر و قوی تری ایجاد خواهد کرد».

آمادگی کوریای شمالی برای  انتقام از کوریای جنوبی  - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی کوریای شمالی برای "انتقام سخت" از کوریای جنوبی

"لی سون گون" وزیر خارجه این کشور در تاریخ 12 جون تصریح کرد که دو سال پیش دیدار تاریخی میان "کیم جونگ اون" رهبر کوریای شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انجام شد اما هیچ «بهبودی» در مناسبات ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد که پیونگ یانگ دیگر هیچ بسته ای در اختیار رئیس جمهوری آمریکا قرار نخواهد داد تا با استفاده از آن به دنبال دستاورد و پیشرفتی سیاسی برای خود باشد.

وزیر خارجه کوریای شمالی اضافه کرد که هدف ما این است که یک نیروی قابل اعتماد تر برای مقابله با تهدیدهای درازمدت نظامی آمریکا ایجاد کنیم و این پیام ما در دومین سالگرد دیدار سران در 12 جون است.

او تاکید کرد تا زمانی که آمریکا به 70 سال دشمنی با کوریای شمالی خاتمه ندهد و تلاش های براندازانه را متوقف نکند برای حکومت و ملت کوریای شمالی یک تهدید به حساب می آید.

جنگ شبه جزیره کوریا در 25 جون 1950 آغاز شد و تا 27 جولای سال 1953 به طول انجامید. اتحاد جماهیر شوروی و چین در این جنگ به  پیونگ یانگ کمک می کردند و ایالات متحده ، بریتانیا و سایر کشورها در زیر پرچم سازمان ملل پشتیبان سئول بودند. در طول سه سال ، حدود 1.3 میلیون ساکنان شبه جزیره کشته و زخمی شدند و واشنگتن نیز حدود 36.6 هزار سرباز خود را در این درگیری از دست داد. جنگ با آتش بسی در سال 1953 به پایان رسید که تا امروز معتبر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала