نماینده ویژه امریکا: ما بر خروج اسد و روسیه از سوریه اصرار نداریم

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده ویژه امریکا: ما بر خروج اسد و روسیه از سوریه اصرار نداریم
نماینده ویژه امریکا: ما بر خروج اسد و روسیه از سوریه اصرار نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه، می‌گوید كه امریکا بر کناره گیری فوری بشار اسد از قدرت و خروج نظامی روسیه از سوریه، اصرار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور سوریه، گفت: ایالات متحده اصراری بر استعفای فوری بشار اسد رئیس جمهور سوریه و خروج روسیه از جمهوری سوریه ندارد.

جفری در یک کنفرانس آنلاین در انستیتوت خاور میانه (Middle East Institute) افزود: "چیز دیگری که رویکرد ما را توصیف می‌کند این است که ما نیازی به پیروزی کامل نداریم. ما نمی‌گوییم که اسد باید کنار گذاشته شود، ما می ‌وییم اسد و دولت وی باید رفتار خود را تغییر دهند. همچنین ما نمی‌گوییم که روس‌ها باید خارج شوند".

پاسخ روسیه به پیشنهاد آمریکا در مورد خروج از خاور میانه - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ روسیه به پیشنهاد آمریکا در مورد "خروج از خاور میانه"

وی افزود که ایالات متحده خواهان بازگشت به اوضاع در سال ۲۰۱۱ است، یعنی زمانی که هیچ نظامی روسی و ایرانی در سوریه حضور نداشتند.

به گفته جفری، با وجود این واقعیت که ایالات متحده همیشه با حضور روسیه در سوریه مخالف بوده است، "این سیاست ما نیست که سعی کنیم آنها را مجبور به بیرون‌شدن از این کشور کنیم".

در اوایل ماه جون، دیوید شنكر، معاون وزیر امور خارجه امریكا، اعلام کرد كه روسیه باید "از خاورمیانه خارج شود"، زیرا "نقش مخربی" را در آنجا بازی می‌كند.

این در حالیست که در زمان دولت رئیس جمهور باراک اوباما، امریکا خواستار استعفای فوری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала