چشم پوشی جاپان از استقرار راکت های امریکایی

© AP Photo / Stringerچشم پوشی جاپان از استقرار راکت های امریکایی
چشم پوشی جاپان از استقرار راکت های امریکایی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توکیو علاوه بر وضعیت اپیدمیولوژیک، به این سؤال که چگونه واشنگتن با توافق های خود با شرکا در آینده نزدیک ارتباط خواهد داشت، اهمیت می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه South China Morning Post، نوشته است، یکی از دلایلی که ممکن است جاپان از استقرار سیستم های دفاع راکتی Aegis Ashore (ABM) در قلمرو خود امتناع ورزد، مرض همه گیر کووید-19 است.

راکت تجاری جاپان سقوط کرد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
راکت تجاری جاپان سقوط کرد + ویدیو

به گفته آکیتوشی مییاشیتا استاد دانشگاه صوفیه، جاپان می خواهد ببیند که ایالات متحده پس از انتخابات ریاست جمهوری قصد دارد با سیاست دفاعی خود چه کند؛ بنابراین، تصمیم توکیو ممکن است بستگی به این داشته باشد که چه کسی رهبر جدید ایالات متحده شود.

میشیتا گفت: این احتمال وجود دارد كه ایالات متحده بتواند پروژه های دفاع راکتی خود را تغییر دهد و جاپان ابتدا آنها را بررسی می كند و تنها پس از آن تصمیم می گیرد كه آیا می خواهد همکاری كند یا خیر. یکی دیگر از دلایل احتمالی این کشور که می تواند دفاع راکتی ایالات متحده را نپذیرد، مشکلات تخنیکی آن است.

محل استقرار راکت ممکن است خارج از پایگاه نظامی باشد که این امر خطری برای مناطق مسکونی ایجاد می کند. به نقل از این نشریه، همه این عوامل در نهایت ممکن است در تغییر استراتژی امنیت ملی جاپان تأثیر بگذارد.

وزیر خارجه پیشین جاپان: سیستم های دفاع راکتی امریکا در برابر راکت های روسی بی فایده است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه پیشین جاپان: سیستم های دفاع راکتی امریکا در برابر راکت های روسی بی فایده است

در 15 جون گزارش شد که توکیو می تواند سیستم های دفاع راکتی ایالات متحده را نپذیرد؛ به گفته تارو کونو وزیر دفاع جاپان، دلایل اصلی در درجه اول اقتصادی و تخنیکی است.

این وزیر تأکید کرد که سیستم های اگیس روی ناوشکن های قوای بحری جاپان مستقر شده اند و بر روی آنها باقی خواهند ماند.

این واقعیت که ایالات متحده قصد دارد تا سال 2023 دو سیستم دفاع راکتی امریکایی Aegis Ashore را در جزایر جاپان مستقر کند، در دسامبر سال 2017 مشخص شد. در سال 2019، تارو کونو این قصد دولت جاپان را تائید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала