آغاز کار روی طرح نخستین ماموریت فرود به ماه در روسیه

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز کار روی طرح نخستین ماموریت فرود به ماه در روسیه
آغاز کار روی طرح نخستین ماموریت فرود به ماه در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه کار روی طرح نخستین ماموریت فرود آمدن فضانوردان روی سطح کره ماه را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور خامیتس، طراح اصلی توسعه فضاپیمای جدید "آریول" (عقاب) که برای پرواز به ماه در طراحی شده است، بیان داشت: روسیه شروع به تهیه طرح نخستین ماموریت در تاریخ خود برای فرود آمدن فضانوردان بر روی سطح کره ماه کرده است.

پیش از این گزارش شده بود که فرود فضانوردان روسی روی سطح کره ماه در سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی شده است.

شرکت ناسا در ماموریت های فضایی روسیه برای مطالعه کره ماه - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: آمریکا اجازه خصوصی سازی کره ماه را ندارد

وی افزود: برای فرود فضانورد در سطح ماه، قرار است به صورت مصنوعی از اتصال سفینه فضایی "آریول" و ماژول برخاستن و فرود ماه در مدار کره ماه استفاده شود. در حال حاضر، تحقیقات سیستماتیک برای توسعه چنین ماژول و ماموریت در کل در حال انجام است.

پیش از این گزارش شده بود که اولین پرتاب آزمایشی فضاپیمای "آریول" در سال ۲۰۲۳ با پرتابگر آنگارا-A5 از پایگاه فضایی "واستوچنی" (شرقی) صورت خواهد گرفت.

در سال ۲۰۲۴، پرواز سفینه بدون سرنشین و در سال ۲۰۲۵ نیز پرواز هدایت شده سفینه به ایستگاه فضایی بین المللی برنامه ریزی شده است.

در سالهای ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ نیز پروازهایی در آنگارا پلان شده است و در سال ۲۰۲۸ اولین پرتاب راکت کلاس فوق سنگین "ینی‌سئی" انجام خواهد شد. همچنان قرار است در سال ۲۰۲۸، آزمایش‌های پرواز سفینه فضایی انجام شده و به بهره برداری سپرده شود. در سال ۲۰۲۹ پرواز با این سفینه بر فراز ماه برنامه ریزی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала