دانشمندان: شمارحقیقی مبتلایان به کرونا در آمریکا حدود 9 میلیون نفر بوده است

© AP Photo / Robert F. Bukatyدانشمندان: شمارحقیقی مبتلایان به کرونا در آمریکا حدود 9 میلیون نفر بوده است
دانشمندان: شمارحقیقی مبتلایان به کرونا در آمریکا حدود 9 میلیون نفر بوده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان آمریكایی اظهار داشتند كه بیش از 8 میلیون و 700 هزار نفر از ساكنان آمریكا در ماه مارچ به COVID-19 آلوده شده بودند ، اما 80 در صد این بیماران تست کرونا را انجام ندادند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا ، دانشگاه کرنل و دانشگاه مونتانا تعداد مبتلایان به علائم سرماخوردگی را که  آزمایش کرونا ویروس را انجام نداده بودند تخمین زدند. معلوم شد که در ماه مارچ جهش قابل توجهی در چنین مواردی رخ داده است.

در متن این مطالعه که در مجله Science Traslational Medicine منتشر شد، آمده است: "همه این نتایج یک مدل مفهومی از بیماری همه گیر COVID-19 در ایالات متحده را نشان می دهد که در  آن مشخص شد که 80 در صد بیماران تست کرونا را انجام نداده بودند.

جاستین سیلورمان دانشمند دانشگاه پنسیلوانا گفت:« نمی توانم بگویم که این ارزیابی ما همخوان با واقعیت امر است. اما ما متوجه شدیم که موارد مرگ در امریکا هر سه روز یکبار دو برابر شد. محاسبات ما در باره سطح ابتلا با دوبرابرشدن موارد ابتلا  از جنوری 2020 مطابقت دارد».

 پلوسی: کرونا بزرگترین فاجعه تاریخ آمریکا بود - اسپوتنیک افغانستان
پلوسی: کرونا بزرگترین فاجعه تاریخ آمریکا بود

بر اساس آخرین داده ها آمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در آمریکا از مرز صد و بیست هزار نفر گذشته است و هیچ نشانه‌ای از کاهش روند ابتلا به COVID-19دیده نمی‌شود.

 فلوریدا، تگزاس و آریزونا شاهد افزایش نگران کننده موارد ابتلا به این بیماری هستند. فلوریدا و تگزاس از بیش از 4 هزار مورد ابتلا ظرف یک روز در پایان این هفته خبر دادند. میانگین موارد ابتلای جدید در آریزونا نیز ظرف سه هفته سه برابر شده است. اما نیویورک که در ابتلا کانون ابتلا به کرونا در آمریکا محسوب می‌شد، کمترین میزان ابتلا به کرونا را دارد.

موارد ابتلا به COVID-19 در حال حاضر در 23 ایالت آمریکا در مقایسه با هفته پیش بیشتر شده است. آیا این ویروس دوباره از کنترل خارج شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را دو میلیون و 388 هزار و 153 مورد و مجموع قربانیان آن را در این کشور، 122 هزار و 610 نفر گزارش کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала