بولتون: ترامپ از رهبر چین برای پیروزی در انتخابات درخواست کمک کرده

© AP Photo / Andrew Harnikبولتون: ترامپ از رهبر چین برای پیروزی در انتخابات درخواست کمک کرده
بولتون: ترامپ از رهبر چین برای پیروزی در انتخابات درخواست کمک کرده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی آمریکا که افشاگری‌های اخیرا او به جنجالی در عرصه سیاسی این کشور تبدیل شده، بار دیگر اعلام کرد حاضر است شهادت دهد که دونالد ترامپ با همتای چینی خود درباره پیروزی مجدد در انتخابات صحبت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در کتابی که اخیرا منتشر شده این ادعا را مطرح کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از شی‌جین‌پینگ، رئیس جمهور چین درخواست کرده است به کارزار او برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 کمک کند.

طبق ادعای بولتون، ترامپ این اظهارات را در دیدار دوجانبه‌ای که ماه جون سال گذشته در حاشیه نشست گروه20  با رئیس‌جمهور چین داشته مطرح کرده است.

اختلاف نظر ترامپ و مشاور وی در روابط تجاری با چین - اسپوتنیک افغانستان
اختلاف نظر ترامپ و مشاور وی در روابط تجاری با چین

بولتون در مصاحبه‌ای با  Fox News، گفت رئیس جمهور با شی جین پینگ درباره انتخاب مجدد در انتخابات صحبت کرد. به گفته بولتون ترامپ به شی‌جین‌پینگ گفت که اقدام چین در خرید محصولات کشاورزی از کشاورزهای آمریکایی می‌تواند روی نتیجه انتخابات اثرگذار باشد.

بولتون در این مصاحبه گفت: در آن زمان فکر می‌کردم این نوع گفتگو‌ها با رهبران مستبد جهان تاثیر خوبی بر روی ترامپ و ریاست جمهوری او نداشته باشد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتابی با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» به افشاگری درباره 17 ماه حضور خود در کاخ سفید پرداخت. افشاگری‌های وی به نظر می‌رسد به جنجالی تازه برای رئیس جمهور آمریکا تبدیل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала