هواپیمای پاکستان به دلیل خطای پیلوت سقوط کرد

© Photo / WPCION Pakistan & International/twitter هواپیمای پاکستان به دلیل خطای پیلوت سقوط کرد
 هواپیمای پاکستان به دلیل خطای پیلوت سقوط کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علت سقوط هواپیمای مسافربری پاکستان در ماه گذشته که 97 کشته برجای گذاشت، خطای پیلوت بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، زمانی که پیلوت یک هواپیمای پاکستانی در مورد بیماری همه گیری ویروس‌کرونا در هنگام فرود بحث می‌کردند هواپیما سقوط کرد.

  غلام سرور خان وزیر حمل و نقل هوایی پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند که بر اساس گزارش‌های اولیه، علت سقوط هواپیمای مسافربری در ماه گذشته که 97 کشته برجای گذاشت، خطای پیلوت بوده است.

در این گزارش آمده است که پیلوت هنگام فرود هواپیما، در حال بحث درباره ویروس کرونا بوده‌اند.

 مقامات تعداد قربانیان سانحه هوایی در پاکستان را اعلام کردند - اسپوتنیک افغانستان
مقامات تعداد قربانیان سانحه هوایی در پاکستان را اعلام کردند

ایرباس 320 متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان با 99 سرنشین روز جمعه 22 ماه مه روی منطقه‌ای مسکونی در نزدیکی فرودگاه شهر کراچی سقوط کرد و تقریبا تمام سرنشینان آن جان باختند؛ تنها دو نفر بگونه‌ای معجزه آسا نجات یافتند.

پیش از این رسانه‌های پاکستان با استناد به یک فایل صوتی که گفته می‌شد مربوط به مکالمه پیلوتان با برج کنترل بوده، اعلام کردند که پیلوتان درباره از کار افتادن هر دو موتور هواپیما صحبت کرده است.

غلام سرورخان، وزیر هوانوردی پاکستان در زمان اعلام گزارش تحقیقات در پارلمان پاکستان اعلام کرد: « پیلوتان و متصدی مربوطه در برج کنترل از قوانین استاندارد پیروی نکرده‌اند، متاسفانه پیلوتان بیش از حد اعتماد به نفس داشتند».

وی افزود که پیلوتان این هواپیما در زمانی که قصد فرود داشتند مشغول بحث درباره شیوع ویروس کرونا بوده‌اند و سیستم پیلوت خودکار هواپیما را نیز خاموش کرده بودند.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала