بولتون: ترامپ هشدارها در خصوص ویروس کرونا را نادیده گرفت

© REUTERS / Leah Millisبولتون: ترامپ هشدارها در خصوص ویروس کرونا را نادیده گرفت
بولتون: ترامپ هشدارها در خصوص ویروس کرونا را نادیده گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید رئیس‌جمهور امریکا را متهم کرد که هشدارها در خصوص کووید-19 را نادیده گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در یک مصاحبه که با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان داشت، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا را متهم کرد که نشانه‌های هشدار آمیز زودهنگام در خصوص بیماری همه‌گیر کرونا را به‌خاطر تاثیر احتمالی که می‌توانست بر معامله تجاری با چین داشته باشد، نادیده گرفت.

خاطرات بولتون؛ ترامپ به طالبان از عواقب نقض توافق صلح هشدار داده است - اسپوتنیک افغانستان
خاطرات بولتون؛ ترامپ به طالبان از عواقب نقض توافق صلح هشدار داده است

آقای بولتون افزود: من فکر می‌کنم در دفتر بیضی (دفتر رئیس‌جمهور امریکا) یک چوکی خالی بوده، چرا که رئیس‌جمهور ترامپ نمی‌خواست تا به اخبار بد در خصوص دوستش شی جین پینگ رئیس جمهور چین گوش دهد.

او در ادامه گفت: او نمی‌خواست در خصوص پنهان شدن این ویروس در چین و یا تأثیر احتمالی آن بر معامله تجاری با چین اخبار بدی بشنود؛ همچنانکه او نمی‌خواست تا در زمینه تأثیرات احتمالی این همه گیری بر اقتصاد امریکا و تأثیرات آن بر انتخاب مجدد خود چیزی را گوش دهد.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی امریکا در ادامه گفت: چشمان او در برابر تمامی این نشان‌ها ها کور شده بود و من فکر می‌کنم او توانایی کشور را برای تعامل با این مسأله مختل کرد.

پیش از این، دفتر تحقیقات فدرال امریکا اف‌بی‌آی اعتراف کرده بود که اطلاعات کافی برای نتیجه گیری در مورد منشا ویروس کرونا ندارد. در همین زمان، مدیر اف‌بی‌آی در رابطه با این واقعیت که این بیماری در چین آغاز شده است گفت که هیچ کشور دیگری تهدیدی بیش برای ارزش‌های امریکا در خصوص امنیت اقتصادی و دیدگاه های دموکراتیک نسبت به چین ندارد.

واشنگتن نیز به نوبه خود بارها و بارها از چین انتقاد کرده است. در ماه مارچ، دونالد ترامپ چین را متهم به پنهان کردن اطلاعات به جامعه جهانی مورد کرونا کرد و گفته بود که بهتر می‌بود که مقامات سایر کشورها از این موضوع چند ماه زودتر خبر می‌شدند.

گفتنی است اظهارات بولتون در مصاحبه با سی‌ان‌ان پس از آن بیان می‌شود که انتشار کتاب جدید او با نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» جنجال‌های بسیاری را در امریکا به پا کرده است.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در سپتمبر 2019 و چند ماه پیش از آنکه انتشار اخبار در خصوص شیوع کرونا در ووهان چین، کاخ سفید را ترک کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала