ترامپ: امریکا می‌خواهد با روسیه روابط خوب داشته باشد

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Дональд Трамп во время выступления в Белом доме
Президент США Дональд Трамп во время выступления в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ می‌گوید که امریکا قصد دارد با روسیه با وجود انتقال نیروهای امریکایی از آلمان به لهستان، روابط خوب داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با آندره دودا رئیس‌جمهور لهستان در واشنگتن بار دیگر از آلمان به دلیل نپرداختن سهم خود به ناتو انتقاد کرد و گفت: تعداد نیروهای خود را در آلمان کاهش خواهیم داد.

ترامپ: بخشی از نیروهای امریکایی مستقر در آلمان را به لهستان می‌فرستیم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: بخشی از نیروهای امریکایی مستقر در آلمان را به لهستان می‌فرستیم

ترامپ افزود: در حال حاضر 5 هزار و 200 نیروی نظامی امریکا در آلمان هستند که قصد داریم آن را به 2 هزار و 500 نفر تقلیل دهیم. برخی از این نیروها به خانه باز خواهند گشت و برخی دیگر به دیگر کشورها از جمله لهستان خواهند رفت.

او از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان برای همکاری با روسیه در زمینه انرژی انتقاد کرد و افزود: من معتقدم که این (انتقال نیروهای آمریکایی از آلمان به لهستان) می‎تواند پیام محکمی برای روسیه باشد.

آقای ترامپ یادآور شد: آلمان میلیاردها دالر به روسیه بابت خرید انرژی می‌پردازد، با توجه به همه این ها ما امیدواریم با روسیه روابط خوب داشته باشیم.

پیش از این، رئیس‌جمهور ترامپ از برلین خواسته بود تا هزینه‌های مربوط به ناتو را پرداخت نکند تعداد نیروهای امریکایی در آلمان را تا 25 هزار نفر کاهش خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала