مجسمه مخالف برده داری در امریکا پایین کشیده شد

© AP Photo / Julio Cortezمجسمه مخالف برده داری در امریکا پایین کشیده شد
مجسمه مخالف برده داری در امریکا پایین کشیده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معترضان خشمگین در سراسر امریکا که خواهان پایان نژادپرستی و برچیدن بساط برتری سفیدپوستان بر سیاهان هستند، این بار مجسمه شخصیت دیگر را که مخالف دوران برده‌داری بود، به زیر کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک، اعتراضات عمومی علیه نژادپرستی در امریکا به بالا‌ترین سطح خود رسیده است و معترضان بعد از قتل جورج فلوید سیاه‌پوست به دست یک پولیس همچنان در جاده‌ها حضور دارند. معترضان امریکایی که از خشونت‌های نژادپرستانه پولیس به ستوه آمده‌اند، در روز‌های اخیر تندیس شخصیت‌های معروف دوران برده‌داری را به زیر کشیده‌اند.

در این حال است که معترضان امریکایی در ایالت ویسکانسین امریکا مجسمه دگروال «هانس کریستین هاگ» را که مخالف دوران برده داری بود را زیر کشیدند.

طبق گزارش میلواکی ژورنال سنتینل معترضان پس از بازداشت یک معترض سیاه‌پوست در جریان تظاهرات در جاده‌ها گردهم آمدند، اما اعتراضات مسالمت‌آمیز به شورش تبدیل شد. همچنان این ژورنال می‌گوید معرضان یک سناتور را که از آنچه اتفاق می‌افتاد عکس می‌گرفت مورد ضرب‌و شتم قرار دادند و همچنان دو مجسمه را نیز تخریب کردند.

معترضان خشمگین همچنان سر بنای یادبود دگروال هانس کریستین هاگ را که در طول جنگ داخلی علیه کشورهای کنفدراسیون جنگند و مخالف بردگی بود به داخل دریاچه انداختند.

در حال حاضر، در برخی از کشورهای غربی، معترضان برای حقوق سیاه پوستان آثار تاریخی را ویران می‌کنند، که دیدگاه های آنها در مورد جهان امروز می تواند نژادپرستانه توصیف شود.

اعتراضات عمومی علیه نژادپرستی در امریکا و سایر کشورها به بالا‌ترین سطح خود رسیده است و معترضان بعد از قتل جورج فلوید سیاه‌پوست به دست یک پولیس همچنان در جاده‌ها حضور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала