اعلام احضارات گارد ملی امریکا برای تامین امنیت

© AFP 2023احضارات گارد ملی امریکا
احضارات گارد ملی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، یک تعداد سربازان قوای گارد ملی امریکا آماده کمک و حمایت از پولیس برای حفاظت از بناهای فدرالی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، کریس میشل، سخنگوی پنتاگون در این ارتباط، در 23 جون طبق درخواست وزیر داخله و با تأیید وزیر دفاع امریکا، 400 سرباز گارد ملی به منظور حمایت از پولیس "نشنال پارک" در برابر آنچه "نافرمانی مدنی" و "ایفای نقش امنیتی" در اطراف واشنگتن خواند، استخدام می گردنند.

پنتاگن پلان کنترول نفت سوریه را تائید نمود - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگن پلان کنترول نفت سوریه را تائید نمود

کریس میشل افزود: سربازان گارد ملی از بناهای اساسی تاریخی و به منظور جلوگیری از ضربه زدن یا ویران کردن، حمایت خواهند کرد.

وی یادآور شد تا عصر چهارشنبه، هیچ‌یک از اعضای گارد ملی به مکان‌های واقعی بناهای یادبود اعزام نشده، بلکه صرفاً در حالت احضارات درجه یک قرار دارند.

سخنگوی پنتاگون افزود: سربازان گارد ملی مسلح نبوده و برای کنترول جمعیت، به منظور حفظ امنیت اعزام می گردند.

روز چهارشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا گفت فرمان را برای حفاظت از بناهای یادبود و مجسمه‌های امریکا در برابر آسیب‌ها و ویرانی تا آخر هفته صادر خواهد کرد. این اظهارنظر پس از ناآرامی‌های شهری اخیر مطرح شد که ضمن آن‌ها، برخی تظاهرکنندگان به اموال عمومی آسیب رسانده و در برخی موارد نیز مجسمه‌های شخصیت‌های امریکایی را ویران کرده اند.

تجمع‌های اعتراضی در امریکا، تازه‌ترین دور از اعتراضات امریکایی‌ها علیه وحشیگری پولیس و نژادپرستی است. آتش این اعتراضات با مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست 46 ساله امریکایی که با خشونت بی‌حد یک افسر پولیس در مینیاپولیس جان داد، روشن شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала