تازه‌ترین ارزیابی اوضاع کرونایی در جهان توسط سازمان جهانی صحت

© REUTERS / Denis Balibouseتازه‌ترین ارزیابی اوضاع کرونایی در جهان توسط سازمان جهانی صحت
تازه‌ترین ارزیابی اوضاع کرونایی در جهان توسط سازمان جهانی صحت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان بهداشت صحت به ارزیابی اوضاع مرتبط با شیوع ویروس کرونا در جهان پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس ادهانوم جبریسوس، دبیر کل سازمان صحت جهانی در جریان سخنرانی در پارلمان اروپا اعلام کرد که اوضاع مرتبط با شیوع ویروس کرونا در جهان با وجود بهبود اوضاع در اروپا، وخیم تر می شود و در هفته آینده تعداد مبتلایان به کووید-19 می تواند از 10 میلیون مورد فراتر رود.

ویروس - اسپوتنیک افغانستان
آنتی بادی های ویروس کرونا، تنها پس از دو ماه ناپدید می شوند

دبیر کل سازمان صحت جهانی در ادامه افزود:"هر چند اوضاع در اروپا بهتر می شود اما در کل جهان وضعیت کرونایی وخیم تر می گردد. در اولین ماه شیوع اپیدمی کمتر از 10 هزار مورد ابتلا گزارش شد و در ماههای اخیر این تعداد به تقریبا 4 میلیون مورد رسید.  در هفته آینده باید در انتظار افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا 10 میلیون نفر باشیم و تعداد فوتی ها 500 هزار نفر".

مطابق با داده‌های سازمان صحت جهانی تا کنون بیش از 9 میلیون و 100 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند و تعداد فوتی ها 473 هزار نفر گزارش شده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 ولایت و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزیا، کوریا جنوبی، جاپان، کانادا، سویدن، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایتهوبی) به سازمان صحت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

ابتلای بیش از 330 هزار نفر به کرونا در آفریقا - اسپوتنیک افغانستان
ابتلای بیش از 330 هزار نفر به کرونا در آفریقا

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان صحت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала