نگرانی امريكا از بابت استقرار تسلیحات روسیه در قطب شمال

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationکشتی یخ‌شکن ایوان پاپانین
کشتی یخ‌شکن ایوان پاپانین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز فوگو: یخ‌شکن روسی مجهز به راکت «کالیبر» کشتی خطرناک تعرضی است.

به گزارش اسپوتنیک، ادمیرال جیمز فوگو، قوماندان قوای بحری امریکا در اروپا و افریقا، روز 25 ماه جون اعلام کرد که یخ‌شکن روسی مجهز به راکت «کالیبر» یک گام دفاعی نه بلکه یک گام تعرضی است.

تعقیب کشتی جنگی امریکا توسط قوای بحری روسیه - اسپوتنیک افغانستان
تعقیب کشتی جنگی امریکا توسط قوای بحری روسیه

وی در سمینار آنلاین گفت:«برخورد روسیه به قطب شمال خشن است. روس‌ها چندی پیش از یخ‌شکن «ایوان پاپانین» رونمایی کردند که قادر به حمل راکت کروز «کالیبر» است. من بارها این سوال را مطرح کرده ام و یکبار دیگر آن را مطرح می  نمایم: چرا یخ‌شکن به راکت مجهز شده است؟  تعدادی از کشورها وسایل دفاعی را در یخ‌شکن‌های خود مستقر می کنند اما راکت «کالیبر» سلاح دفاعی نیست.

دستگاه «اس-400» روسی نیز در پایگاه قطب شمال مستقر شده است. ما شاهد حیطه جدید رقابت بحری در قطب شمال هستیم. ما نیاز به کشتی های مجهز با تسلیحات مدرن و نیرومند داریم تا بتوانیم از منافع مشترک دفاع و امنیت شناوری نورمال کشتی های تجارتی خود را تأمین نمایم.

یخ‌شکن «ایوان پاپانین» در ماه اکتوبر سال 2019 به آب انداخته شد. قرار بود این یخ‌شکن در 25 نوامبر سال 2023 به قوای بحری روسیه تحویل داده شود. دومین کشتی پروژه « نیکلای زوبوف» در نوامبر سال 2024 باید به آب انداخته شود.

کشتی یخ‌شکن «ایوان پاپانین» می تواند بطور مستقل به انجام مأموریت شناوری بپردازد و با گروه کشتی های جنگی نیز می تواند وظیفه خاص را انجام دهد. از یخ شکن روسی می توان برای اسکورت خطوط بحری در قطب شمال نیز استفاده کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала