شناسایی بیش از ۴۰ هزار بیمار کرونایی در امریکا

© REUTERS / Kate Munschشناسایی بیش از ۴۰ هزار بیمار کرونایی در امریکا
شناسایی بیش از ۴۰ هزار بیمار کرونایی در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا باز هم از نگاه افزایش بیماران کرونایی در جهان رکورد زد. 
شمار جان باختگان کرونایی در امریکا به ۱۰۲ هزار نفر نزدیک شد - اسپوتنیک افغانستان
شمار جان باختگان کرونایی در امریکا به ۱۰۲ هزار نفر نزدیک شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، روند افزایشی دچار شدگان به ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده همچنان ادامه دارد و این در حالی است، که بخش گسترده‌ای از افکار عمومی و همچنین سیاسیون امریکا واکنش دیرهنگام کاخ سفید به شیوع این بیماری را عامل آن می‌دانند.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از همه ایالت‌های امریکا به صورت مجموع، ۴۰۱۸۴ مورد جدید دچار شده به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۶۴۹ امریکایی بر اثر دچار شدن به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل دچار شدگان به ویروس کووید۱۹ در امریکا به ۲،۵۰۴،۵۸۸ نفر و شمار جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۶،۷۸۰ تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار دچار شدگان و جان ‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های امریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.

یادآوری می کنیم، که پیش از این رئیس مؤسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد پیش‌بینی کرد که تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده امریکا ظرف سه ماه آینده و تا ماه سپتامبر به ۲۰۰ هزار نفر برسد.

«آنتونی فائوچی» عضو ارشد کارگروه کرونای کاخ سفید نیز چندی پیش با بیان اینکه امریکا هنوز در موج اول کرونا قرار دارد، گفت افزایش موارد مثبت دچار شدگان به ویروس کرونا را نمی‌توان با افزایش آزمایش‌ها توجیه کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала