هند و چین نیروهای خود را در سرحد مستقر کردند

© AFP 2023 / Money SharmaУчастники военного парада в Нью-Дели
Участники военного парада в Нью-Дели - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند بر تمرکز سربازان چینی در شرق لاداخ نظارت می کند و نیروهای اضافی خود را نیز در آنجا مستقر می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه هند تایمز با استناد به منابع نظامی در دهلی نو خبر داده است که سه فرقه پیاده هند که هر کدام آن متشکل از 10-12 هزار سرباز می باشد به سرحد با چین اعزام کرده است. بر علاوه، تانکها و توپهای دور منزل را نیز در نواحی سرحدی با چین مستقر نموده و طیارات قوای هوائی هند به طور متواتر سرحدات را گزمه می کنند.

نیروهای سرحدی هند - اسپوتنیک افغانستان
عواقب درگیری سرحدی بین هند و چین

منابع نظامی ادعا می کنند دهلی نو تلاش دارد تا از حمله "بیشتر پیکن" در منطقه دپسنگ برژ جلوگیری کند. به گفته آنها ، پیش از این اردوی چین یک فرقه متحرک و مکانیزه را در لاداخ مستقر کرده بود. سربازان چینی همچنین در حال ایجاد اردوگاه و محلات ترصد جدید در دره دریای گالوان هستند.

در 23 جون، هند و چین توافق کردند که تدابیری را برای کاهش تنش در منطقه سرحدی مورد مناقشه در لاداخ اتخاذ کنند. این اتفاق پس از 16 جون صورت گرفت در آنوقت ده ها سرباز اردوی هند در جریان ضد و خورد جان دادند. نمایندگان دهلی نو معتقدند که این اتفاق در نتیجه تلاش طرف چینی برای تغییر یک جانبه وضع موجود صورت گرفت. علاوه بر این، رسانه های هندی در مورد 43 زخمی چینی نوشتند.

اکنون دو کشور پرجمعیت جهان - هند و چین را یک خط مشروط جدا نموده است که بنام "MacMagon Line" (وزیر امور خارجه بریتانیا هند این خط سرحدی را در سال 1914 پیشنهاد داد). هند و دولت دالایی لاما (رهبر عینی ایالت تبت) سرحدات موجود را به رسمیت شناختند، ولی چین چنین نکرد، و طی یادداشت رسمی دیپلماتیک در سال 1959 اعتراض خود را اعلام کرد.

پس از این، بارها و بارها تلاش شد تا مشکل حل شود: دو توافقنامه سینو-هندی - از سال 1993 و 1996 - ناموفق بودند. دو بخش سرحدات در قسمت شمال شرقی کشمیر و در شمال آروناچال پرادش تاکنون بین هند و چین حل نشده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала