واکسن کووید-19 ساخت آسترازنکا و مدرنا، در آزمایشات پیشتاز شده اند

© REUTERS / Dado Ruvic واکسن کووید-19 ساخت آسترازنکا و مدرنا، در آزمایشات پیشتاز شده اند
 واکسن کووید-19 ساخت آسترازنکا و مدرنا، در آزمایشات پیشتاز شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واکسن های ساخت شرکت مشترک «استرازنکا» انگلیس و سویدن و شرکت داروسازی مدرنا از آمریکا از جمله 15 نامزد برتر در واکسن های کووید-19 هستند که تحت آزمایش های بالینی در انسان قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، سومیا سوامیناتان، رئیس امور علمی سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرد که واکسن های ساخت شرکت مشترک «استرازنکا» انگلیس و سویدن و شرکت داروسازی مدرنا از آمریکا از جمله 15 نامزد برتر در واکسن های کووید-19 هستند که تحت آزمایش های بالینی در انسان قرار دارند.

وی گفت: "خبر خوب این است كه ما حدود 200 واكسن داریم كه در مراحل مختلف آزمایش قرار دارند. از این تعداد ، حدود 15 واكسن در حال حاضر در انسان آزمایش می شوند."

 به گفته وی ، در میان این 15 دارو، برخی از آنها  به زودی می توانند مراحل دوم و سوم آزمایشات بالینی را سپری کنند. 

 آغاز آزمایش واکسن کروناویروس در برازیل  - اسپوتنیک افغانستان
آغاز آزمایش واکسن کروناویروس در برازیل

 به ویژه ، واکسن شرکت دارویی انگلیس و سویدن که در انگلستان، بنام AstraZeneca ثبت شده است ، به موفقعیت های بزرگ دست یافته اند.

وی همچنین افرود: "مطمئناً با قضاوت به اینکه این داروها  در كدام مرحله از قرار دارند، من فکر می کنم که آنها کاندیداهای برتر هستند. زیرا ، همانطور که می دانید ، آنها به مرحله دوم آزمون ها گزار کردند و خیلی زود می توانیم نتایج مطالعات را در انسان مشاهده کرده و مرحله سوم آزمایش انتظار می رود".  

آسترازنکا در حال پیشی گرفتن از شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی «مدرنا» است که مشغول تحقیق و توسعه داروها بر اساس  mRNA   است، واکسن او نیز به زودی به مرحله دوم آزمایش انسان منتقل می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала