شورای امنیت: طالبان هفته گذشته 21 غیر نظامی را کشته اند

© شورای امنیت حکومت افغانستان تاکنون یک هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است
حکومت افغانستان تاکنون یک هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرد که در یک هفته‌ی گذشته 21 غیرنظامی در نتیجه‌ی تحرکات و خشونت‌های جنگ‌جویان گروه طالبان کشته و 30 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز (شنبه 7 سرطان) اعلام کرد که گروه طالبان در جریان یک هفته گذشته، 51 فرد ملکی را کشته و زخمی کردند.

در اعلامیه‌ی این دفترآمده است که این تعداد غیرنظامیان به‌صورت هدفمند از سوی طالبان در 15 ولایت کشور هدف قرار گرفته‌اند.

دفتر شورای امنیت ملی گفته است که طالبان به صورت هدف‌مند به کشتن افراد ملکی در سراسر کشور ادامه داده که در هفته گذشته بیشترین تلفات به غیرنظامیان در ولایت تخار وارد گردیده است.

در بیانیه این دفتر آمده است که توقف تلفات ملکی و کاهش خشونت‌ها یکی از خواست‌های اساسی مردم، دولت جمهوری اسلامی افغانستان و جامعه جهانی در بحبوحه تلاش‌های صلح می‌باشد که طالبان هر چه زوتر باید از کشتن مردم مسلمان و بی‌دفاع افغان دست بکشند. 

این در حالیست که در یک ماه اخیر حملات طالبان بر مواضع نیروهای دولتی به شدت افزایش یافته است و در نتیجه این درگیری‎ها صدها تن از دو طرف جان خود را از دست داده و یا اینکه زخمی شده است. 

در همین حال، تاکنون صدها زندانی طالبان از سوی دولت افغانستان آزاد شده و طالبان نیز بیش از 600 تن را از زندان های خود آزاد کرده است.

دولت افغانستان ۳۸۹۱ زندانی گروه طالبان را آزاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان
دولت افغانستان ۳۸۹۱ زندانی گروه طالبان را آزاد کرده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала