پمپئو چین را به جاه‌طلبی‌ های «امپریالیستی» متهم کرد

© REUTERS / Yana Paskovaپمپئو چین را به جاه‌طلبی‌ های «امپریالیستی» متهم کرد
پمپئو چین را به جاه‌طلبی‌ های «امپریالیستی» متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا گفت که نباید به چین اجازه داد که از دریای چین جنوبی به عنوان بخشی از امپراتوری اش استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که نمی‌توان به چین اجازه داد که از دریای چین جنوبی به عنوان بخشی از امپراتوری اش استفاده کند.

آقای پمپئو در صفحه توییتر نگاشته است: نمی‌توان به چین اجازه داد که به دریای چین جنوبی به عنوان بخشی از امپراتوری اش نگاه کند. به زودی توضیح بیشتری درباره موضع گیری خود پیرامون این موضوع خواهیم داد.

اعتراض چین به برنامه‌های راکتی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض چین به برنامه‌های راکتی امریکا

او همچنان در بخشی دیگر از پیام خود نوشت که با موضع گیری کشورهای جنوب شرق آسیا «آسه آن» که معتقدند مناقشه‌های دریای چین جنوبی باید مطابق با قوانین بین‌المللی، از جمله توافقنامه سازمان ملل درباره قانون دریا، حل و فصل شوند، موافق است.

جمعه گذشته کشورهای عضو «آسه آن» در پایان نشست سی و ششم خود که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد بیانیه‌ای مشترک دادند و در آن نگرانی خود را به خاطر افزایش تنش در دریای چین جنوبی ابراز داشتند و خواستار آن شدند که همه اختلافات طبق قانون بین‌المللی حل شود.

در طول دهه های اخیر همواره چین و کشورهای مثل ویتنام، مالیزیا، فیلیپین و برونئی درباره تصاحب جزایر دریای چین جنوبی دچار اختلاف و تنش بوده اند. در این جزایر ذخایر زیادی از نفت و گاز وجود دارد.

بعد از آنکه کشتی های جنگی امریکا در این منطقه شروع به گشت زنی کردند تنش بیشتر شد. چین چنین رفتارهای از امریکا را نقض قانون بین‌المللی و همچنین نقض حاکمیت ارضی و امنیت کشورش می داند این درحالی است که امریکا مدعی است که کشتی های آنها می‌توانند طبق قانون بین‌المللی در هر مکانی گشت زنی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала