واکنش ترامپ به خروج روسیه از G8

© REUTERS / Kevin Lamarqueدونالد ترامپ جمهور امریکا
دونالد ترامپ جمهور امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، دلیل محرومیت روسیه از گروه 8 را افشا کرد.

اسپوتنیک به نقل از NBC، دونالد ترامپ جمهور در توییتر خود نوشته است که باراک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، اصرار داشت که روسیه را از گروه G8 بیرون کند، زیرا مسکو کاملاً در عرصه سیاست خارجی، واشنگتن را شکست داده بود.

ترامپ: من مخالف بازگشت روسیه به گروه جی 8 نیستم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: من مخالف به بازگشت روسیه به گروه جی 8 نیستم

وی گفت: "روسیه کاملاً  در مقابل آنها [جو بایدن] و اوباما پیروز شد، وقتی آنها در قدرت بودند، در مقابل پوتین چنین باختند که اوباما تصمیم گرفتند از حضور پوتین در G8 جلوگیری کنند، که در آن زمان به اصطلاح هشتگانه بزرگ گفته  می شد. امریکا در همه چیز ضعیف بود، بخصوص در روابط با روسیه".

پیش از این در تاریخ 28 جون، گزارش شده بود که جو بایدن، نامزد حزب دموکراتیک ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار داشت که اگر اطلاعات صحیح از سوی نیویارک تایمز در مورد تعامل ادعا مسکو با شبه نظامیان افغان صحت داشته باشد، بهتر است از روسیه دعوت نکنید تا به G7 بپیوندد. وی همچنین ترامپ را متهم کرد که چندین ماه از این تعامل خطرناک برای واشنگتن خبر داشته و هیچ مجازاتی را برای شدیدترین نقض قوانین بین المللی اعمال نکرده است.

دونالد ترامپ در پایان ماه می تصمیم به تعویق نشست G7 تا خزان سال را اعلام کرد و چندین کشور شخص ثالث را در آن دعوت کرد که علاوه بر روسیه ، کشورهای استرالیا، کوریائی جنوبی و هند نیز شامل اند. رئیس جمهور امریكا توضیح داد كه به نظر وی،G7 نمی تواند از آنچه در جهان اتفاق می افتد نمایندگی کند.

تا سال 2014 روسیه عضو G8 بود، اما به تصمیم سایر اعضای این گروپ پس از الحاق کریمه از آن مستثنا شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала