وضعیت جسمی آزمایش کنندگان واکسن کرونا

© REUTERS / Dado Ruvicوضعیت جسمی آزمایش کنندگان واکسن کرونا
وضعیت جسمی آزمایش کنندگان واکسن کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پزشکان در مورد وضعیت سلامتی آزمایش کنندگان واکسن بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا صحبت نمودند.

 پزشکان اعلام نموده اند که وضعیت سلامت داوطلبانی که ، در آزمایش تزریق واکسن ویروس کرونا شرکت کرده‌اند، خوب است و تاکنون هیچ عارضه‌ای در آنها مشاهده نشده است.

یک متخصص آنستزیولوژیست روسی در صحبت با روزنامه " کراسنایا زوزدا" گفت: «در حال حاضر هیچ عوارض جانبی این واکسن در نزد داوطلبان دیده نمی‌شود وهمه آنها  تحت مراقبت های پزشکی منظم قرار دارند. ما درجه حرارت بدن، فشار، نبض و تنفس آنها  کنترل می کنیم. همه چیز در حد طبیعی است.»

زمان رونمایی از واکسن کرونا در روسیه مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
زمان رونمایی از واکسن کرونا در روسیه مشخص شد

این متخصص گفت آنها تحت نظر متخصصین بیمارستان "بوردینکو" قرار دارند.

به گفته متخصص روس این بیمارستان، بر اساس نتایج معاینه داوطلبان و نظارت بر پارامترهای آزمایشگاهی، تاکنون هیچ عارضه‌ای در آنها مشاهده نشده است، هیچ یک از شرکت کنندگان درباره این آزمایش و وضعیت بهداشتی شکایتی نداشته و همه آنها در سلامت کامل بسر می‌برند.

بر اساس این اطلاعات، تمامی داوطلبان پس از تزریق واکسن، هیچگونه عارضه یا عوارض جانبی را تجربه نکرده‌اند. متخصصین همچنان به مطالعه کامل طیف وسیعی از آزمایشات و پاسخ ایمنی این افراد به دارو ادامه می‌دهند.

مقامات مسئول روسیه، پس از آغاز این آزمایشات بالینی، ابراز امیدواری کرده‌اند که واکسن تولید شده در روسیه برای ویروس کرونا در ماه آگست و سپتامبر به تولید انبوه رسیده و بتوان از آن برای واکسیناسیون عمومی استفاده کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала