کشف شاخک های شیطانی ویروس کرونا

© کشف شاخک های شیطانی ویروس کرونا
کشف شاخک های شیطانی ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان می‌گویند: ویروس کرونا دارای شاخکهای شیطانی است که از آنها برای «نفوذ» کردن به داخل سلول های بدن انسان استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در مورد ویروس SARS-CoV-2 که عامل بیماری COVID-19 است، تحقیق کردند.

نتایج این تحقیق در نشریه Financial Times منتشر شده است.

در پی این مطالعه مشخص شد که ویروس کرونا  فرآیندهای غیرقابل درک را دارد، که کارشناسان آنها را "شاخک های شیطانی" خوانده اند. تاون کروگان ، سرپرست تیم گفت که به نظر آنها، ویروس از این شاخک ها برای آلوده ساختن انسان استفاده می کند.

وضعیت جسمی آزمایش کنندگان واکسن کرونا - اسپوتنیک افغانستان
وضعیت جسمی آزمایش کنندگان واکسن کرونا

به گفته متخصصان این «تارهای شیطانی» به غشاء سلول ها نفوذ می‌کنند و ویروس بدین ترتیب از یک سلول به سلول دیگر منتقل می شود.

گفتنی است بیماری COVID-19 ناشی از شیوع نوع جدید ویروس کرونا نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در بیش از 210 کشور تبدیل به پاندمی شد.

طبق اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، تاکنون 10 میلیون و 249 هزار و 838 نفر در سراسر جهان به بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از این تعداد 504 هزار و 491 نفر جان باخته و 5 میلیون و 557 هزار و 947 نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

آمریکا با 2 میلیون و 637 هزار و 77 نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور ‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب برزیل، روسیه، هند، انگلیس، اسپانیا، پرو، شیلی، ایتالیا و ایران قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала