آیا ترامپ از گزارش "جعلی" روزنامه نیویورک تایمز قبلا خبر بود؟

© REUTERS / Leah Millisآیا ترامپ از گزارش "جعلی" روزنامه نیویورک تایمز قبلا خبر بود؟
آیا ترامپ از گزارش جعلی روزنامه نیویورک تایمز قبلا خبر بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک شبکه تلویزیونی آمریکایی با رد بی خبری ترامپ از گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد «تبانی روسیه با طالبان» می گوید: ترامپ خلاصه اطلاعات ارائه شده به او را همیشه به گونه کامل نمی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی CNN   با استناد به منابعی ادعا می کند که جزئیات درباره اقدام روسیه در باره پیشنهاد جایزه به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان با هدف واداشتن آنها به کشتن سربازان ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان  در بهار امسال در یک سند کتبی ارائه شده به دونالد ترامپ گنجانده شده بود.  

این شبکه تلویزیونی به نقل از یک منبع ناشناس گزارش کرد، این اطلاعات در یکی از گزارش‌های روزانه برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در فصل بهار گنجانده شده بود. نیویورک تایمز بعدا به نقل از دو منبع ناشناس گزارش کرد که مقامهای آمریکا اواخر فبروری یک گزارش کتبی را درباره این ارزیابی اطلاعاتی در اختیار ترامپ قرار دادند.

سخنگوی کرملین:  گزارش پاداش روسیه به طالبان یک خبر صد در صد  مسخره است  - اسپوتنیک افغانستان
کرملین: گزارش "پاداش روسیه به طالبان" یک خبر صد در صد مسخره است

همچنین خاطر نشان می شود که گزارش همزمان حاوی داده های بود که صحت اطلاعات را تأیید نمی کرد. با این حال این شبکه تلویزیونی می افزاید: ترامپ خلاصه ارائه شده به او را همیشه به گونه کامل نمی خواند.

 مقام آمریکایی به این شبکه خبری تصریح کرد، این اطلاعات آنقدر جدی بوده که مقامهای شورای امنیت ملی آمریکا در فصل بهار نشستی را با هدف بحث درخصوص "گزینه‌های احتمالی برای پاسخ دادن" تشکیل دهند.

 یادآوری می‌کنیم که روز جمعه روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به نقل از یک منبع ناشناس مدعی شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک گزارش اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر اینکه مسکو به شبه نظامیان طالبان به منظور کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پول پرداخت کرده است.

طالبان این گزارش را رد کرده و دونالد ترامپ نیز گفت که هرگز چنین اطلاعاتی به او ارائه نشده است. رئیس جمهور آمریکا، گزارش کمک مالی استخبارات روسیه به گروه طالبان را جعلی خواند.

 ترامپ در توییتر خود نوشت که هیچ‌کس به معاونش مایک پنس و رییس دفترش از کمک مالی استخبارات روسیه به طالبان چیزی نگفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала