پمپئو: امریکا نزدیک به 700 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به سوریه اختصاص خواهد داد

© REUTERS / POOLپمپئو: امریکا نزدیک به 700 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به سوریه اختصاص خواهد داد
پمپئو: امریکا نزدیک به 700 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به سوریه اختصاص خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا روز سه شنبه از کمک نزدیک به 700 میلیون دالری ایالات متحده امریکا به سوریه خبر داد. 
پمپئو چین را به جاه‌طلبی‌ های «امپریالیستی» متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو چین را به جاه‌طلبی‌ های «امپریالیستی» متهم کرد

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در تویترش نوشت: "ایالات متحده امریکا در پاسخ به بحران روان ناشی از کارکردهای رژیم اسد، روسیه و ایران، بیش از 696 میلیون دالر کمک های بشردوستانه اضافی برای مردم سوریه اعلام کرده است. راهبرد امنیت ملی ما این پشتیبانی اساسی را برای آوارگان در نخستینگی قرار داده است".

او در پیام تویتری دیگرش افزوده است: "ایالات متحده امریکا بزرگترین اهدا کننده کمک های بشردوستانه است - هم در سوریه و هم در سراسر جهان است و این نشان دهنده ارزش های اصلی برای ماست و ریشه ما در سخاوت و کاهش درد و رنج بشر در هر زمان و هر کجا است". 

در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است، که این کمک ها برای تامین غذا، آب آشامیدنی و تجهیزات پزشکی، اجرای برنامه های آموزشی و ارائه کمک های روانی به سوری ها به مصرف خواهد رسید. 

پیش از این ، جیمز جفری ، نماینده ویژه ایالات متحده برای سوریه خاطرنشان كرد، كه دولت امریكا تا به امروز بیش از 10.6 میلیارد دالر به برنامه های كمك سوریه اختصاص داده است و به «بزرگترین» اهدا كننده در نوع خود تبدیل شده است.
یادآوری می کنیم، که تخصیص کمک در برابر زمینه واشنگتن برای اعمال تحریم های جدید در برابر دمشق بر اساس قانون سزار، یا قانون پشتیبانی از شهروندان سوریه صورت گرفت. این تحریم ها برای 39 فرد حقیقی، از آن میان بشار اسد و همسرش اسما و سازمان ها و بنیادها را در بر می گیرد. در عین حال، وزارت امور خارجه امریکا اظهار داشت كه محدودیت جدید در برابر سوریه به معنای ارائه نکردن كمك های بشردوستانه نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала