پنتاگون: ترامپ طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را تأیید کرد

© REUTERS / Carlos Barriaپنتاگون: ترامپ طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را تأیید کرد
پنتاگون: ترامپ طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را تأیید کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ، طرح پیشنهادی پنتاگون برای خروج 9500 سرباز این کشور از آلمان و بازاستقرار آن‌ها را تایید نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده طرح خروج 9500 نظامی آمریکا از آلمان را تأیید کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه گفت: مارک اسپر، وزیر دفاع و  مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمان و بازاستقرار آن‌ها در کشور‌های دیگر را به رئیس جمهور ارائه دادند.

کارشکنی پنتاگون در روند خروج نظامیان آمریکایی از آلمان   - اسپوتنیک افغانستان
کارشکنی پنتاگون در روند خروج نظامیان آمریکایی از آلمان

وی افزود:«این طرح کاملا منطبق با دستور رئیس جمهور برای افزایش بازدارندگی در مقابل روسیه است. همچنین این طرح منجر به تقویت سازمان ناتو و اطمینان به متحدان آمریکا خواهد شد».

گفتنی است پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود شمار نظامیان این کشور در آلمان را کاهش خواهد داد. ترامپ گفت: آلمان به عنوان بزرگترین عضو اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید هزینه‌های بیشتری از این سازمان را تامین کند. اگر آلمان هزینه‌های نظامی خود در ناتو را افزایش ندهد ما آمادگی داریم شمار نظامیان خود در این کشور را کاهش دهیم.

در حال حاضر آمریکا 34 هزار و 500 نظامی، مستقر در آلمان دارد و قصد دارد این تعداد را به 25 هزار نفر تقلیل دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала