قطعنامه آتش‌بس در جریان پاندمی توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد

© AFP 2023 / Johannes Eiseleقطعنامه آتش‌بس در جریان پاندمی توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد
قطعنامه آتش‌بس در جریان پاندمی توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد از درخواست دبیر کل این سازمان برای آتشبس در مناطق درگیر جهان در جریان پاندمی ویروس کرونا حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کریستوف هوسگن، نماینده دایمی آلمان در سازمان ملل متحد در اعلامیه‌یی گفته است: "امروز شورای امنیت با تصویب قطعنامه، از درخواست دبیر کل (سازمان ملل متحد) مبنی بر آتش‌بس جهانی در جریان پاندمی کووید ۱۹، حمایت کرد".

Португальский политик Антониу Гутерриш - اسپوتنیک افغانستان
تأکید سازمان ملل به "آتش‌بس جهانی" و "جنگ فراگیر" علیه کرونا

این قطعنامه به اتفاق آرا تصویب شده است.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد به تاریخ ۲۳ مارچ خواستار آتش‌بس فوری در تمامی نقاط درگیر جهان شد. تا به امروز شورای امنیت نمی‌توانست روی متن قطعنامه توافق کند.

در ماه اپرل فرانسه و تونس پیش‌نویس قطعنامه مربوطه را برای بررسی به شورای امنیت سازمان ملل متحد سپردند.

در آنجا مطالب ضد و نقیض اصلی حول این مسئله بود که چطور در قطع نقش سازمان جهانی صحت در مبارزه با ویروس کرونا و یا به طور کل آورده شود. مناقشه‌ی اصلی بین نمایندگان امریکا و چین بود. پیشتر ایالات متحده امریکا نقد شدیدی را از اقدامات سازمان جهانی صحت در مبارزه با پاندمی ویروس کرونا مطرح کرده بود.آنزمان کشورها به هیچ توافقی دست نیافتند.

در قطعنامه مذکور آمده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد از دبیر کل این سازمان می‌خواهد تا به ماموریت‌های حافظ صلح دستور داده شود تا در چوکات تعهدات و قابلیت‌های شان در کشورهای میزبان در راستای مهار پاندمی ویروس کرونا، از مقامات این کشورها حمایت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала