تهدید مجدد آمریکا به حمله نظامی به ایران

عضو شوید
مسئول ایران در وزارت خارجه آمریکا گفته است که اگر لازم باشد، دولت ترامپ برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای، از نیروی نظامی استفاده می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده برای ایران ابراز داشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد که ایران دارای سلاح هسته ای باشد و ایالات متحده "همیشه" یک سناریوی نظامی را برای جلوگیری از این امر روی دست دارد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا می‌کوشد تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کند. ایران ثبات خاورمیانه را برهم می‌زند و روسیه و چین اگر خواستار آرامش در منطقه هستند باید با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تهران در شورای امنیت موافقت کنند.

تلاش امریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک افغانستان
تلاش امریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

برایان هوک در ادامه گفت: نگرانی‌های مشترک میان اسرائیل و کشورهای عربی در مورد تهدید‌ ها از جانب ایران سبب تحریم روابط میان آن‌ها شده است.

بر اساس این گزارش، اظهارات هوک در پی این مطرح شده است که اخیرا دولت آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به شورای امنیت ارائه کرده است. این اقدام آمریکا تاکنون با مخالفت شدید دولت‌های چین و روسیه مواجه شده است که از حق وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت برخوردار هستند.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در جلسه روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل از اعضای این شورا خواست تا تهران را به «پاسخگویی» وادارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала