ترکیه: دلیلی برای فروش مجدد S-400 های خود به آمریکا نداریم

© Sputnik / Department of the information support of the Baltic region /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه: دلیلی برای فروش مجدد S-400 های خود به آمریکا نداریم
ترکیه: دلیلی برای فروش مجدد S-400 های خود به آمریکا نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه "حزب حاکم" اعلام کرد که این کشور از لحاظ حقوقی اجازه فروش مجدد سیستم‌های دفاع هوایی S-400 خریداری شده از روسیه را به ایالات متحده ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم ترکیه - حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که این کشور از لحاظ حقوقی اجازه فروش مجدد سیستم‌های دفاع هواییS-400 خریداری شده از روسیه را به ایالات متحده ندارد.

روز گذشته روزنامه آمریکایی «Defense News» فاش کرده که در مجلس سنای ایالات متحده، از طرف جان تون، نماینده حزب جمهوری خواه پیشنهاد شد تا هزینه‌ای برای خرید سامانه موشکی S-400 روسی از ترکیه در نظر گرفته شود. طبق این اطلاعات، چنین اقدامی به واشنگتن و انقره اجازه خواهد داد تا از بن بست موجود در روابط دوجانبه خارج شوند.

طرح پیشنهادی سناتور امریکایی برای خرید سامانه اس-400 روسی از ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
طرح پیشنهادی سناتور امریکایی برای خرید سامانه اس-400 روسی از ترکیه

عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم ترکیه گفت، در ابتدا ترکیه قصد داشت سیستم‌های آمریکایی پاتریوت را بخرد، اما بعد از دریافت پاسخ منفی از سوی واشنگتن، انقره تصمیم به خرید سیستم‌های موشکی روسی گرفت.

این مقام مسئول توضیح داد که ترکیه خود را متعهد می‌داند که "کاربر نهایی" سلاح‌هایی باشد که از طرف روسی خریداری کرده است. همانطور که فروش جنگنده‌های F-16 آمریکا به کشور دیگری از لحاظ حقوقی مجاز نیست.

وی همچنین گفت، ترکیه کاربر نهایی این سامانه‌های روسی است و به هیچ وجه کشور دیگری نمی‌تواند آنها را مجدد خریداری کند.

چلیک یادآور شد که انقره روی روابط خود با سایر کشورها حساب می‌کند، البته رویکرد آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه صحیح نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала