روسیه: آمریکا روی گلوی ایران "زانو" نهاده است

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: آمریکا روی گلوی ایران "زانو" نهاده است
روسیه: آمریکا روی گلوی ایران  زانو نهاده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل سیاست آمریکا در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت از بیانیه ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: «ایران از همه جهات تحت فشار قرار گرفته است. هدف آمریکا تغییر نظام این کشور یا ایجاد وضعیتی است که ایران به معنای واقعی کلمه قادر به نفس کشیدن نباشد. این مثل گذاشتن زانو روی گردن کسی است. این بحران را ایالات متحده ایجاد کرده است».

خاطرنشان می‌گردد که نبنزیا در بیانیه خود اشاره ای پنهان به مرگ جورج فلوید سیاهپوست داشت که پس از بازداشت توسط پلیس آمریکا خفه شد.

 او گفت: «سیاست آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه به نظر سایر کشورها بی‌اعتنایی می‌کند. ما با نگرانی تحولات مربوط به سیاست فشار حداکثری علیه ایران که عبارت بهتر برای آن سیاست خفگی حداکثری است را دنبال می‌کنیم.»

پرچم ایران - اسپوتنیک افغانستان
تهدید مجدد آمریکا به حمله نظامی به ایران

نبنزیا در ادامه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران را تخیلی خواند و گفت: آمریکا با اعمال تحریم‌های یکجانبه هیچ اهمیتی به نظر دیگر کشورها نمی دهد بنابراین مسکو نگران تحولات در خصوص ایران و رویکرد آمریکا نسبت به تهران است.

این اظهارات نماینده دایم روسیه در سازمان ملل پس از آن مطرح شد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در جلسه روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل از اعضای این شورا خواست تا تهران را به «پاسخگویی» وادارند.

مایك پومپئو، وزیر خارجه امریکا در ابتدای این نشست با تشکر از بیانیه کشورهای اروپایی بر لزوم ادامه تحریم ایران تاکید کرد و افزود: «اگر شما اقدام نکنید، ایران قادر به خرید جنگنده خواهد بود و این کشورهای اروپایی را در تیررس ایران قرار خواهد داد.  

وزیر امور خارجه آمریكا، درباره عواقب منفی برداشته شدن احتمالی تحریم های تسلیحاتی ایران ، به روسیه و چین هشدار داد. به گفته وی  اقدامات این کشور می تواند ثبات قیمت انرژی را تضعیف کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала