ترامپ: استخباراتی‌های امریکا می‌گویند که تبانی روسیه با طالبان اصلا وجود نداشته

© REUTERS / Leah Millisترامپ: استخباراتی‌های امریکا می‌گویند که تبانی روسیه با طالبان اصلا وجود نداشته
ترامپ: استخباراتی‌های امریکا می‌گویند که تبانی روسیه با طالبان اصلا وجود نداشته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور امریکا میگوید که در استخبارات امریکا افراد زیادی به این باور اند که "تبانی" روسیه با طالبان "اصلا وجود نداشته است".

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه (۱ جولای) در نشرات شبکه تلویزیونی فاکس بزنیس (Fox Business) گفت: "از آنچه من شنیدم، و من خوب می‌شنوم، افراد زیادی در استخبارات به این باور اند که این اصلا وجود نداشته. من فکر می‌کنم که این فقط دروغ از جانب روزنامه‌ها و دیموکرات‌ها است. من با افراد استخباراتی موافقم. اگر این کار صورت می‌گرفت، پس روس‌ها هم درمورد آن می‌شنیدند و افراد درگیر نیز درمورد آن می‌شنیدند".

پیشنهاد سناتور امریکایی برای تحریم پوتین بخاطر تبانی با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد سناتور امریکایی برای تحریم پوتین بخاطر "تبانی" با طالبان

روزنامه نیو یارک تایمز اخیرا مقاله‌ای را منتشر کرد و در آن با ارجاع به مقامات اطلاعاتی که نام آن‌ها فاش نشده، ادعا شده بود که گویا به دونالد ترامپ یک گزارش اطلاعاتی درمورد اینکه روسیه به طالبان بخاطر کشتن سربازان امریکایی پاداش می‌دهد، ارائه شده اما ترامپ به آن واکنشی نشان نداده است.

پس از آن روزنامه واشنگتن پست نیز نوشته بود که چندین نظامی امریکایی در افغانستان بخاطر "تبانی" مسکو با طالبان، کشته شده اند.  

طالبان این گزارش را رد کرد و دونالد ترامپ نیز گفته است که هرگز چنین اطلاعاتی به او ارائه نشده است.

پس از آن سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که بخاطر این مقاله دروغین در شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌ها "تصفیه حساب با روس‌ها" پیدا شد. دیپلومات‌های روسیه اطلاعات درمورد تهدیدها را به ارگان‌های مجری قانون و وزارت خارجه امریکا سپرده است. همچنان در وزارت خارجه روسیه این مقاله نیو یارک تایمز را جعلی نامیده اند.

ترامپ نیز به نوبه خود این مقاله را "فرمایشی" خوانده گفت که استخبارات امریکا این اطلاعات نیو یارک تایمز را معتبر نمی‌داند.

همچنان روبرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ گفته است که اتهامات "تبانی روسیه با طالبان" که در رسانه‌ها نشر شده، مورد تایید سرویس‌های استخبارات امریکا قرار نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала