چین با ارائه "شواهد علمی و قانونی" ۳۷ ادعای امریکا و غرب را رد کرد

CC BY-SA 3.0 / 武舒 / 亮起景观灯的外交部大楼چین با ارائه "شواهد علمی و قانونی" ۳۷ ادعای امریکا و غرب را رد کرد
چین با ارائه شواهد علمی و قانونی ۳۷ ادعای امریکا و غرب را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین با انتشار مقاله‌ای، اتهامات اخیر امریکا و کشورهای غربی را علیه دولت پکن در مورد مسائل مختلف از جمله مسئله هنگ‌کنگ که بتازگی دور جدیدی از تنش را بین این کشور آسیایی و کشورهای غربی ایجاد کرده، رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه (۲ جولای) اتهامات اخیر کشورهای غربی در مورد چند موضوع از جمله منطقه اداری ویژه هنگ‌کنگ و منطقه خودمختار "سین‌کیانگ" و همچنین همه‌گیری کووید ۱۹ را رد کرد.

شبکه تلویزیونی "سی‌جی‌تی‌ان" چین گزارش کرد، وزارت خارجه چین با انتشار مقاله‌ای روی وبسایت رسمی خود، ۳۷ ادعای امریکا و دولت‌های غربی را "دروغین" توصیف کرد و با ذکر آنچه آن را "شواهد علمی و قانونی دقیق" نامید، این ادعاها را "مردود" دانست.

اعمال محدودیت بر صدور ویزا به مقام های چین ازسوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
اعمال محدودیت بر صدور ویزا به مقام های چین از سوی امریکا

طبق این گزارش، هدف از تهیه این مقاله "ممانعت از انتشار این دروغ‌هاست که مملو از نادانی و سوء‌نیت و جلوگیری از سوءتفاهم‌های بیشتر است".

در مورد موضوع همه‌گیری کرونا، رئیس‌جمهور امریکا بارها اتهاماتی را بدون ارائه شواهد درباره مخفی‌کاری چین در ابتدای این همه‌گیری و همچنین کوتاهی در ممانعت از شیوع آن مطرح کرده که دولت چین بارها این اتهامات را رد و برای کمک به سایر کشورها در کنترول این بیماری اعلام آمادگی کرده است.

طرح و تصویب قانون امنیتی هنگ‌کنگ هم در روزهای اخیر به تنش جدید دو کشور چین و امریکا و همچنین چندین کشور غربی دیگر تبدیل شده است. به گفته دولت چین، هدف این قانون، "مقابله با براندازی، تروریزم و مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ" است.

کشورهای غربی به رهبری امریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ‌کنگ هستند. این در حالی است که سیاست "یک کشور، دو سیستم" یا سیاست "چین واحد" از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های امریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند اما امریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

ترامپ همچنین بتازگی طرحی را امضا کرد که ضمن محکوم کردن آنچه نقض حقوق بشر در منطقه "سین‌کیانگ" خوانده شده، تحریم‌هایی را علیه مقام‌های چینی اعمال می‌کند. دولت چین در واکنش به تصویب طرح مجلس نمایندگان امریکا و تهدید به تحریم مقاماتش هشدار داده که هرگونه اقدام واشنگتن را به گونه متناسب پاسخ خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала