روسیه از سازمان‌های بین‌المللی خواستار ارزیابی منع نشرات آر تی در لاتویا شد

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از سازمان‌های بین‌المللی خواستار ارزیابی منع نشرات آر تی در لاتویا شد
روسیه از سازمان‌های بین‌المللی خواستار ارزیابی منع نشرات آر تی در لاتویا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که روسیه سازمان‌های بین‌المللی را به ارزیابی چگونگی ممنوعیت نشرات شبکه تلویزیونی آر تی در لاتویا، فرا خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که سازمان‌های بین‌المللی باید ارزیابی کنند که تصمیم مقامات لاتویا مبنی بر منع نشرات شبکه تلویزیونی آر تی تا چه مطابق به تعهدات سیاسی لاتویا است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطر نشان ساخت که این نخستین اقدام از جانب لاتویا در راستای تصفیه فضای اطلاعاتی در این کشور که بیش از ۴۰ درصد نفوس آن ترجیح می‌دهند اطلاعات را به زبان روسی بدست ‌آورند، نیست.

واکنش مدیرکل «راسیا سیودنیا» به ممنوعیت «آرتی» در لتونی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مدیرکل «راسیا سیودنیا» به ممنوعیت «آرتی» در لتونی

زاخارووا در نشست خبری روز پنجشنبه (۲ جولای) گفت: "ما بارها توجه سازمان‌های جهانی مدافع حقوق را به وضعیت غیرقابل پذیرش در لاتویا با تبعیض عمیق علیه باشندگان روسی‌زبان این کشور و تلاش برای فشردن زبان روسی در فضای اطلاعاتی این کشور، جلب کرده ایم".

وی گفت: "یکبار دیگر ساختارهای تخصصی بین‌المللی را به ارزیابی تصمیم ریگای رسمی از نظر حقوقی که آیا مطابق به تعهدات سیاسی و حقوقی لاتویا برای تامین آزادی بیان و ابراز نظر و همچنان دسترسی آزاد به اطلاعات، است یا خیر، فرا می‌خوانیم".

تنظیم‌کننده لاتویایی که روز سه شنبه نشرات شبکه‌های RT، RT HD، RT Arabic، RT Spanish، RT Documentary، RT Documentary HD و RT TV را منع کرده، درمورد دلیل این تصمیم می‌گوید که این شبکه‌ها بخاطر اینکه متعلق به دیمیتری کیسیلیوف، مدیر عمومی آژانس بین‌المللی اطلاعاتی "روسیا سیگودنیا"، می‌باشد که تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار دارد.

این در حالیست که کیسیلیوف مدیر عمومی آژانس بین‌المللی اطلاعاتی "روسیا سیگودنیا" است، اما مارگاریتا سیمونیان سردبیر آر تی است و هیچ تحریم اتحادیه اروپا شامل حال وی نمی‌شود. این دو شرکت دو نهاد حقوقی جداگانه می‌باشند و این معلومات به همه آشکار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала