خاصیت جدید خطرناک ویروس کرونا اعلام شد

© Sputnik / Pavel Kononov /  مراجعه به بانک تصاویر خاصیت جدید خطرناک ویروس کرونا اعلام شد
خاصیت جدید خطرناک ویروس کرونا اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتران در درمانگاه ملی سریلانکا به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا SARS-CoV-2 (مولد بیماری کووید 19) می تواند باعث اختلال غدد درون ریز شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه EurekAlert متخصصان در بیمارستان ملی سریلانکا وضعیت سلامتی افراد مبتلا شده به ویروس SARS-CoV-1 (عامل شیوع SARS در سال 2003 ) را مورد بررسی قرار دادند. در بسیاری از این افراد سندرم پس از ویروسی بروز کرده که با خستگی همراه است.

یک ویروس‌شناس در لابراتوار ووهان از نوع جدید ویروس کرونا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
یک ویروس‌شناس در لابراتوار ووهان از نوع جدید ویروس کرونا خبر داد

متخصصان در شفاخانه دولتی سریلانکا گفته اند که این پدیده می تواند تا حدی ناشی از اختلال در عملکرد غدد فوق کلیوی باشد که میزان کافی کورتیزول را تولید نمی کنند. به نوبه خود، علت این امر ممکن است نقص سیستم هیپوفیز باشد که غدد فوق کلیوی را تنظیم می کند. در طول یکسال، بیماران به طور کامل به حالت عادی بازگشتند.
خصوصیات بیماری زا کروناویروس جدید با این واقعیت توضیح داده می شود که این پاتوژن به گیرنده سلولی انسان ACE2 متصل می شود، که در بسیاری از بافت ها از جمله سیستم غدد درون ریز فعال است. این سلول ها را آلوده می کند و باعث اختلال در تولید هورمون می شود.
به گفته دانشمندان ، تست برای کشف کمبود کورتیزول و درمان بیماران با استفاده از استروئیدها می تواند یک استراتژی اساسی برای مبارزه با کووید 19 باشد. اکنون کاهش میزان مرگ و میر در بیماران کرونایی مشاهده می شود که تحت درمان با استفاده از داروی استروئیدی دگزامتازون قرار دارند.
متخصصان می‌افزایند که تست برای کشف کمبود کورتیزول و درمان بیماران با استفاده از استروئیدها می تواند یک استراتژی اساسی برای مبارزه با کووید 19 باشد. اکنون کاهش میزان مرگ و میر در بیماران کرونایی مشاهده می شود که تحت درمان با استفاده از داروی استروئیدی دگزامتازون قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала