اسکورت هواپیمای دوربرد روسیه توسط جت های انگلیس + تصاویر

© AFP 2023 / Petros Karadjiasاسکورت هواپیمای دوربرد روسیه توسط جت های انگلیس + تصاویر
اسکورت هواپیمای دوربرد روسیه توسط جت های انگلیس + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای همراهی هواپیمای روسیه از تانکرZZ336 - یکی از 14 تانکر انگلیس، که از سال 2016 برای استفاده در سفر های رهبری این کشور اختصاص داده شده است، کار گرفته شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرویس مطبوعاتی نیروی هوایی انگلستان، جنگنده های انگلیسی  (Eurofighter Typhoon)  و نفتکشکه (Voyager) برای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اعضای خانواده سلطنتی اختصاص داده شده، روز جمعه برای دیدار با هواپیمای نیروی هوایی روسیه به پرواز درآمدند .  

در این گزارش آمده است: "این جنگنده ها امروز برای رهگیری پرواز هواپیمای دوربرد روسیه در حریم هوایی بین المللی، از پایگاه Lossimuth در شمال اسکاتلند پرواز کردند."

نمایندگان نیروی هوایی انگلیس همچنین خاطرنشان كردند كه هواپیمای روسی هنگام نزدیك شدن به منطقه اطلاعات پرواز های انگلیس، مسیر خود را تغییر داد.

یک تانکر چند منظوره Voyager   نیز برای کمک به جنگنده های انگلیسی از پایگاه هوایی Brize Norton در آکسفوردشایربه آسمان بلند شدند.

 

برای همراهی هواپیمای روسیه از تانکرZZ336 - یکی از 14 تانکر انگلیس ، که در سال 2016 برای استفاده در سفر های رهبری رهبری این کشور اختصاص داده شده بود، کارگرفته شد.

 هنگامی که هواپیمای ZZ336 توسط وزیران و اعضای خانواده سلطنتی انگلیس استفاده نمی‌شود، همچنان توسط نیروی هوایی انگلستان اداره می شود و هنوز هم می تواند برای اهداف در نظر گرفته شده مورد استفاده قرار گیرد.

ماه گذشته، این هواپیما که هیچ تفاوتی با بقیه سوخت گیرهای نیروی هوایی انگلیس نداشت، در رنگ پرچم انگلیس دوباره رنگ آمیزی شد تا "بهتر نمایانگر رسالت مهم خود" باشد.

مخالفان از دولت جانسون به دلیل استفاده از پول مالیات دهندگان انگلیس برای رنگ آمیزی هواپیما در زمانی که این کشور به دلیل بیماری همه گیر کرونا دچار بحران مالی شده بود ،به انتقاد پرداختند.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه مرتبا تأکید نموده که هواپیماهای نیروی هوایی روسیه مطابق با تمام قوانین بین المللی پرواز می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала