مخالفت مقام های کوریای شمالی به ازسرگیری مذاکرات با آمریکا

© AP Photo / Evan Vucciمخالفت مقام های کوریای شمالی به ازسرگیری مذاکرات با آمریکا
مخالفت مقام های کوریای شمالی به ازسرگیری مذاکرات با آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های وزارت امور خارجه کوریای شمالی مخالفت خود را برای ازسرگیری مذاکرات با ایالات متحده آمریکا ابراز داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازآژانس مرکزی تلگراف کوریای شمالی، چوسونگ هویی ، معاون اول وزیر خارجه کوریای شمالی می‌گوید که پیونگ یانگ نیازی به از سرگیری روند مذاكره با واشنگتن نمی بیند. کره گزارش شده است.

 معاون اول وزیر خارجه کوریای  شمالی گفت: «ما نیازی به نشستن رو در رو با مذاکراه کنندگان آمریکایی نداریم، زیرا آنها گفت و گو بین کشورهای ما را چیزی به جزء از ابزار غلبه بر بحران سیاسی داخلی نمی دانند».

تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا

پیشتر خبر داده شد که استفن بیگون، معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده ویژه این کشور در امور کوریای شمالی هفته آینده به کوریای جنوبی سفر می‌کند تا پیش از برگزاری انتخابات آمریکا در ماه نوامبر، شرایط را برای از سرگیری مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ ارزیابی کند.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که مون جائه این، رئیس جمهور کوریای جنوبی هفته گذشته گفته بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر با هم مذاکره کنند. او همچنین از تلاش‌های سئول برای از سرگیری این مذاکرات خبر داده بود.

در همین حال، بیگون گفته است زمان لازم است که هر دو طرف مجدداً درگیر شوند و "پیشرفت قابل توجهی داشته باشند"، اما همه گیری COVID-19  جلسات حضوری را قبل از انتخابات نوامبر دشوار می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала