جان باختن سه تن در سال 2012 در چین در اثر گسترش ویروس شبیه به کرونا 

© AFP 2023 / STRجان باختن سه تن در سال 2012 در چین در اثر گسترش ویروس شبیه به کرونا 
جان باختن سه تن در سال 2012 در چین در اثر گسترش ویروس شبیه به کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سال 2012 ممکن است ویروسی که شباهت زیادی به ویروس جدید کرونا داشت، در چین گسترش پیدا کرده باشد.

وعده دوباره ترامپ؛ چین را به‌خاطر ویروس کرونا مجازات می‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
وعده دوباره ترامپ؛ چین را به‌خاطر ویروس کرونا مجازات می‌کنم
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بررسی های خبرنگاران روزنامه The Sunday Times داده های جدیدی به دست آمده است، که نشان می دهد در سال 2012 ممکن است در چین ویروسی که از لحاظ ژنتیکی شباهت زیادی به ویروس جدید کرونا داشته و منجر به مرگ 3 نفر شده بود، گسترش پیدا کرده باشد.

نویسندگان این پژوهش ها دریافتند، که نمونه‌های این ویروس بالقوه کشنده برای بیش از شش سال در انستیتوی ویروس ‌شناسی شهر ووهان چین نگهداری شده‌اند.

خبرنگاران این روزنامه ادعا می‌کند، که ویروس کرونا نخست زیر عنوان RaBtCov / 4991 مورد مطالعه قرار گرفته و پس از آن به RaTG13 تغییر نام داده است و پژوهشگران درباره پیوند احتمالی آن با همه‌گیری در سال 2012 سکوت کرده‌اند.

مصاحبه کنندگان با این روزنامه، تغییر نام این ویروس را با تغییر در نامگذاری علمی بین المللی توضیح داده‌اند، با این حال روزنامه نگاران بر این باورند، که این مسئله باعث سردرگمی بیشتر در اوضاع به وجود آمده، شده است.

نشریه سن دی تایمز همچنین شمار کم مقالات اختصاص داده شده به مطالعه ویروس جدیدی که از نظر بالقوه برای انسان خطرناک است را مورد توجه قرار دادند. این نشریه با اشاره به پایان نامه دو پزشک اهل چین می‌نویسد، که در میانه ای سال 2012، شش بیمار دچار شده به سینه پهلوی شدید به مدت یک هفته در درمانگاه  کونمینگ (ولایت یون‌نان) بستری شده‌اند؛ آنها نشانه های شبیه به عفونت کووید-19 داشتند. همه ای افراد آلوده به این ویروس در معدن مس رها شده کار می‌کردند و این محل را مدفوع خفاش‌ها پاک می‌کردند.

آزمایش‌های انجام شده روی این بیماران منجر به تشخیص بیماری نشد، اما پس از آن در خون چهار بیمار (که دو نفر از آنها در آن زمان از دنیا رفته بودند) انتی بادی‌های ناشناخته اما مشابه با کرونا پیدا گردید.

رخدادهای سال 2012 در این مقاله زیاد ذکر نشده است، اما با این حال در ماه جون شی جینگ دانشمند چینی در مصاحبه با مجله علمی امریکایی گفت، که چگونه او در یوننان، جایی که ویروس در سال 2012 در آنجا گسترش یافته بود و معدنچیان در آنجا کار می کردند. به گفته وی، علت مرگ آنها یک عفونت قارچی است که کارگران در این معدن دریافت کردند، اما به دلیل شرایط کار در معدن، آلودگی ویروس شبیه ویروس کرونا گسترش یافته بود. وی همچنین با نسخه ای مخالف بود، كه براساس آن نوع جدیدی از كرونا ویروس در ووهان ایجاد شده و به دلیل سهل انگاری كاركنان آزمایشگاه گسترش یافته است. این نسخه همچنین توسط مقامات چینی رد شد. در همین زمان، تیم وی آثاری در مورد اصلاح ژنتیکی ویروس کرونا، که در سالهای 2015-2017 در آزمایشگاه انجام شده بود ، منتشر کرد. کارشناسان بر این باورند، که آزمایشهای دیگری که پنهان نگه داشته می شوند در آنجا قابل انجام است.

فرض بر این است که شیوع COVID-19 دقیقاً در ووهان آغاز شد. کارشناسان که با The Sunday Times مصاحبه کردند، بر این باورند که علاوه بر نشت پاتوژن، شیوع این بیماری ممکن است به دلیل ظهور یک گونه ناشناخته در بازار ووهان که به یک واسطه ویروس تبدیل شده است یا به دلیل عفونت یک کارشناس در ووهان و رفتن او به ولایت های دیگر چین انتقال یافته باشد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала