واکنش الحشد الشعبی علیه تطبیقات نظامی امریکا در بغداد

© AFP 2023 / BULENT KILICراکت های دافع هوا Patriot, پاتریوت
راکت های دافع هوا Patriot,  پاتریوت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الحشد الشعبی عراق اعلام نمود که سفارت امریکا با تمرین نظامی در شهر بغداد، مقاومت را تحریک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، فارس خبر داده است که محمد البصری یک تن از قوماندانان، الحشد الشعبی گفت که امریکا با آزمایش سیستم دفاعی بر فراز ساختمان سفارت خود در قلب بغداد، بار دیگر مرتکب نقض حاکمیت عراق شده است که می‌تواند با واکنش گروه‌های مقاومت روبرو شود.

طیاره اف-16 - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی امریکا از دسترسی "الحشد الشعبی" به اف-16"

البصری گفت: «استقرار دستگاه دافع هوا در سفارت امریکا نقض آشکار و جدید حاکمیت عراق است و آنچه که سفارت انجام داد، تحریک ملت عراق و گروه‌های مقاومت می باشد».

وی افزود: «نصب دستگاه دافع هوا امریکا در عراق، اگر با موافقت دولت عراق بود، در آن صورت سفارت می‌توانست آن را در صحرا و یا دور از مرکز بغداد آزمایش کند».

این قوماندان الحشد الشعبی با بیان اینکه سفارت آمریکا با کار خود گروه‌های مقاومت را تحریک کرد، گفت:« ما نگران واکنش‌هایی هستیم که می تواند برای دولت عراق در برابر جامعه بین المللی معضلی درست کند».

رسانه‌های عراق عصر شنبه از اقدام سفارت امریکا در بغداد در راه اندازی و آزمایش دستگاه دفاع هوا در منطقه سبز بغداد که منطقه‌ای دیپلماتیک است، خبر دادند. این اقدام امریکایی‌ها اعتراض طیف‌‌ها و گروه‌های عراقی را در پی داشت می گویند که (این سفارت نیست، بلکه پایگاه نظامی است).

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала