حمله خرابکارانه اسرائیل به یکی از تأسیسات هسته‌ای ایران

© AFP 2023 / Henghameh Fahimi حمله خرابکارانه اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران
 حمله خرابکارانه  اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های خبری از حمله خرابکارانه اسرائیل به یکی از تأسیسات هسته‌ای ایران خبر داده می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه  New York Times به نقل از منابع مطلع از یک حمله خرابکارانه اسرائیل به سایت هسته‌ای نطنزایران خبر داده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام اطلاعاتی در خاورمیانه نوشت که انفجار و آتش‌سوزی دیروز در تاسیسات نطنز نتیجه یک عملیات خرابکاری بوده است. یک وسیله انفجاری در داخل تاسیسات در "سالن بالانس کردن سانتریفیوژهایی که هنوز عملیاتی نشده بوده"، نصب و منفجر شده است.

سازمان انرژی اتمی ایران، روز پنجشنبه گذشته  از وقوع  حادثه در یکی از تأسیسات در دست ساخت کارخانه غنی سازی اورانیوم نطنز  اعلام کرد در حالی که، مقامات محلی در مورد آتش سوزی صحبت نمودند.

هدف ایران از حمله سایبری به شبکه آبرسانی اسرائیل افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
هدف ایران از حمله سایبری به شبکه آبرسانی اسرائیل افشا شد

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در این باره اظهار کرد: بامداد امروز پنج شنبه به‌ دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد.

وی افزود: این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

کمالوندی گفت: از  نظر احتمال ایجاد آلودگی نیز با توجه به غیر فعال بودن مجموعه ذکر شده جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و  هم اکنون تیم‌های کارشناسی سازمان در محل وقوع حادثه  حاضر و مشغول بررسی علل این واقعه می باشند.

اما برخی افراد و رسانه‌های در شبکه‌های اجتماعی مدعی حمله اسرائیل به این تاسیسات شده‌اند. از سوی دیگر برخی تحلیلگران نیز معتقدند که محل حادثه، «کارخانه ساخت سانتریفیوژهای جدید» بوده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала