حمله موشکی به اطراف سفارت آمریکا در بغداد

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر حمله موشکی به اطراف سفارت آمریکا در بغداد
حمله موشکی به اطراف سفارت آمریکا در بغداد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تأیید حملات موشکی روز شنبه گذشته به اطراف سفارت ایالات متحده در بغداد آن را تهدید واقعی برای ساکنان منطقه و دیپلمات های آمریکایی عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  رسانه های خبری شام شنبه (چهارم جولای)  از حمله موشکی به سفارت آمریکا در مرکز بغداد خبر دادند.

طبق این گزارش سیستم دفاع موشکی «پاتریوت» که بر سفارت نصب شده موفق شد، موشک را قبل از اصابت به هدف رهگیری و ساقط کند.

این موشک بلافاصله پس از رهگیری آن توسط پدافند پاتریوت در نزدیکی پل معلق داخل منطقه سبز ، در نزدیکی تجمع تعدادی از معترضین سرنگون شد.

پهپاد امریکایی در عراق فرو افتاد - اسپوتنیک افغانستان
پهپاد امریکایی در عراق فرو افتاد

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به نشر این گزارش در بیانیه‌ای گفت: « این موشک در منطقه بین المللی (منطقه سبز که سفارتخانه های خارجی در آن قرار دارند) سقوط کرده  و سقوط این موشک یک تهدید واقعی برای جان دیپلمات های خارجی، همسایگان و ساکنان "منطقه سبز" بغداد و محلات اطراف آن است».

نیروهای امنیتی عراق تحقیقات در خصوص این حادثه را انجام می‌دهند. 

این اولین بار نیست که سفارت آمریکا در بغداد مورد حمله موشکی قرار می‌گیرد بلکه طی سال گذشته این منطقه به صورت پیاپی از سوی شبه‌نظامیان مسلح وابسته به ایران مورد هجوم موشکی قرار گرفته است.

در آغاز ماه جون، 4 موشک در نزدیکی سفارت آمریکا در داخل منطقه سبز در مرکز بغداد که از نظر امنیتی به شدت حفاظت شده است، اصابت کرد. همچنین در تاریخ سیزدهم ماه گذشته نیز یک حمله موشکی پایگاهی در شمال بغداد جایی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند را هدف قرار داد البته اغلب این موشک پرانی‌ها تاکنون نه تلفات مادی و نه انسانی داشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала