تخلیه بیش از یک میلیون نفر در جاپان از خانه‌های شان + ویدئو

© REUTERS / Issei Katoتخلیه بیش از یک میلیون نفر در جاپان از خانه‌های شان + ویدئو
تخلیه بیش از یک میلیون نفر در جاپان از خانه‌های شان + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی جاری شدن سیل و رانش زمین در جاپان، مقامات چهار ایالت در جنوب غربی این کشور هشدار تخلیه منازل این مناطق را صادر کردند.

به گزارش اسپوتنیک ، شبکه تلویزیونی NHK جاپان، از هشدار تخلیه بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر در مناطق جنوب غربی این کشور به دلیل بارش شدید باران و وقوع سیلاب خبر داد.

این هشدار تخلیه مربوط به چهار ایالت جنوب غربی جاپان است. سازمان هواشناسی جاپان روز گذشته، اخطار اضطراری بارش باران در بالاترین سطح را برای ساکنان جزیره کیوشو صادر کرد و از مقامات محلی خواست دستور‌های لازم را برای تخلیه این منطقه صادر کند.

بخش‌های جنوب غربی جاپان از روز شنبه در معرض سیل و رانش زمین قرار گرفته است. بر اثر این بارش‌ها تاکنون 52 نفر جان خود را از دست داده‌ و 12 نفر نیز مفقود شده‌اند. بنا به گزارش مقامات، برق بیش از هفت هزار خانوار نیز در مناطق آسیب دیده قطع شده است.

به استناد اظهارات مقامات، خطرات و آسیب‌های بیشتر و جدی‌تری پیش‌بینی می‌شود. از این رو از ساکنان این مناطق خواسته شده است در پناهگاه‌های ضروری ساکن شوند و در صورت نداشتن دسترسی به چنین مکان‌هایی به ساختمان‌های با ارتفاع بلند بروند.

نیرو‌های امداد و نجات جاپان به همراه 10 هزار سرباز در حال کمک رسانی و جستجوی مفقودان این حادثه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала