روسیه و چین قطعنامه ارسال کمک‌ها به سوریه را وتو کردند

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند
نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت در باره ارسال کمک های بشر دوستانه از طریق مرز به سوریه را وتو کردند.

به گزارش اسپوتنیک،  روسیه و چین پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد  ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه را وتو کردند.

 پیش‌نویس قطعنامه از سوی آلمان- بلژیک درخصوص تمدید مکانیسم امدادرسانی بین‌المللی به سوریه از طریق گذرگاه باب السلام و باب الهوی در ترکیه به مدت یک سال پیشنهاد شده بود.

 براساس قطعنامه 2165 شورای امنیت تروریست ها و نیروهای مخالف بشار اسد، رئیس جمهور قانونی سوریه می توانستند به کمک های بشردوستانه فرامرزی به این کشور دسترسی داشته باشند. 

روسیه و چین به این سازوکار ارسال‌ کمک‌ها به سوریه از طریق ترکیه اعتراض کردند.

توضیحات نبنزیا درمورد خروج روسیه از میکانیزم سازمان ملل برای سوریه - اسپوتنیک افغانستان
توضیحات نبنزیا درمورد خروج روسیه از میکانیزم سازمان ملل برای سوریه

واسلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل اظهار کرد، روسیه طرحی را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد تا تنها یک گذرگاه مرزی از طریق باب الهوی  باقی بماند و کمک‌های انسانی به طور زمینی از مرزهای ترکیه وارد سوریه شوند.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسیه علیه طرح آلمان و بلژیک درباره تمدید مکانیسم عبور کمک‌ها از مرزها برای ارائه کمک‌های انسانی رای داد.

نبنزیا اضافه کرد: ما طرحی را ارائه می‌کنیم که شامل تمدید سازوکار ارسال کمک‌ها به مدت شش ماه با کاهش تعداد مراکز بازرسی کنونی به یک گذرگاه یعنی باب الهوی باشد.

روسیه بارها تاکید کرده است توزیع کمک های خارجی در سوریه باید از مجاری قانونی و دولت مرکزی این کشور صورت گیرد و کشورهای خارجی نباید در امور داخلی سوریه دخالت کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала