واکنش دومای روسیه به تصمیم منع نشرات آر تی در لیتوانی

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش دومای روسیه به تصمیم منع نشرات آر تی در لیتوانی
واکنش دومای روسیه به تصمیم منع نشرات آر تی در لیتوانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلاش منع نشرات شبکه تلویزیونی با مخاطبین زیاد – نشانه یک دولت غیردیموکراتیک است – عضو کمیته امور بین‌المللی دومای روسیه.

به گزارش اسپوتنیک، ایلینا پانینا، عضو کمیته امور بین‌المللی مجلس دومای روسیه در واکنش به منع نشرات شبکه‌های تلویزیونی آر تی در لیتوانی گفت: "تلاش برای خفه ساختن شبکه تلویزیونی که موضع آن تعداد زیاد بینندگان را جمع می‌کند – این یک نشانه‌ای از یک جامعه استبدادی، اگر تمامیت‌خواه نگوییم، است. اینجا حتی بویی از دیموکراسی نیست".

وی خاطر نشان ساخت که در دهه ۹۰ لیتوانی از کشورهای دیگر بالتیک به دلیل عدم موجودیت تبعیض سیاسی علیه نفوس روسی‌زبان، متفاوت بود که آنها را به طور گسترده صلب تابعیت نمی‌کرد و مثل کشورهای همسایه لاتویا و استونیا، "اشغالگر" نمی‌خواند.

 در لیتوانی نشرات آرتی ممنوع شد  - اسپوتنیک افغانستان
در لیتوانی نشرات آرتی ممنوع شد

پانینا خاطر نشان ساخت: "اما آن زمان‌ها گذشته، و امروز براساس درجه روسوفوبیا، لیتوانی نه تنها به کشورهای بالتیک همسایه رسیده بلکه از آنها پیشی گرفته است. معلوم می‌شود که مقامات لیتوانی شدیدا نگران اند که نتوانستند نشرات آر تی را پیش از لاتویا منع کنند، جایی که این کار انجام شد و عجله داشتند تا پیش از استونیا منع کنند، جایی که منع کردن آر تی، مورد بحث قرار دارد".

هفته گذشته نشرات شبکه‌های RT، RT HD، RT Arabic، RT Spanish، RT Documentary، RT Documentary HD و RT TV در لاتویا منع قرار داده شد، درمورد دلیل این تصمیم مقامات لاتویایی اعلام کردند که این شبکه‌ها بخاطر اینکه متعلق به دیمیتری کیسیلیوف، مدیر عمومی آژانس بین‌المللی اطلاعاتی "روسیا سیگودنیا"، می‌باشد که تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار دارد،‌ منع شده اند.

این در حالیست که کیسیلیوف مدیر عمومی آژانس بین‌المللی اطلاعاتی "روسیا سیگودنیا" است، اما مارگاریتا سیمونیان سردبیر آر تی است و هیچ تحریم اتحادیه اروپا شامل حال وی نمی‌شود. این دو شرکت دو نهاد حقوقی جداگانه می‌باشند و این معلومات به همه آشکار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала