بازداشت شماری از پناهجویان افغان در یک کشتی باری در ترکیه

© REUTERS / Umit Bektasبازداشت شماری از پناهجویان افغان در یک کشتی باری در ترکیه
بازداشت شماری از پناهجویان افغان در یک کشتی باری در ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از مهاجران و هشت مظنون به قاچاق آنها به خارج از ترکیه، قبل از آن که کشتی بندر ازمیر در سواحل دریای اژه را ترک کند، بازداشت شده‌اند.

 به گزارش اسپوتنیک، پولیس ترکیه یک کشتی حامل مهاجران را در بندری در شهر ازمیر ترکیه متوقف کرده که در بین آنان تعدادی از پناهجویان افغانستان نیز دیده می شود.

59 کودک و 46 زن در میان این مهاجران هستند که به گفته خبرگزاری رسمی ترکیه از شهروندان کشورهای ایران، افغانستان، سوریه، بنگلادش و سومالی هستند.
گارد ساحلی ترکیه می‌گوید این کشتی از مدت‌ها پیش تحت نظر بوده و ماموران شاهد ورود مهاجران به آن بوده‌اند.
تصاویری که از این کشتی منتشر شده نشان می‌دهد این پناهجویان در شرایط بسیار بدی در محفظه‌های باری بدون تهویه مناسب در کشتی جاسازی شده بودند.

 تلاش ترکیه برای دادن مجوز چوپانی به مهاجران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تلاش ترکیه برای گماشتن مهاجران افغان به چوپانی

در ویدیویی که خبرگزاری آناتولی ترکیه منتشر کرده افرادی دیده می‌شوند که به خاطر شرایط نگهداری در کشتی به سختی نفس می‌کشند.
با وجود آنکه شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر جریان ورود مهاجران به اروپا را کند کرده اما یونان از چند هفته پیش درباره ورود شناورهای حامل پناهجویان از ترکیه ابراز نگرانی کرده بود.
برآورد می‌شود که در سال‌های 2015 و 2016 میلادی حدود یک میلیون نفر خود را از ترکیه به یونان رسانده‌اند.
روز دوشنبه 6جولای مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در دیدار با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر هشدار داد که اگر اروپا به تعهدات خود عمل نکند، ترکیه هم مانع کسانی نخواهد شد که می‌خواهند از مرز عبور کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала