اف‌بی‌آی: هر 10 ساعت یک پرونده جاسوسی علیه چین باز می‌کنیم

© REUTERS / Carlos Barria/File Photoاف‌بی‌آی: هر 10 ساعت یک پرونده جاسوسی علیه چین باز می‌کنیم
اف‌بی‌آی: هر 10 ساعت یک پرونده جاسوسی علیه چین باز می‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دفتر تحقیقات فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) می‌گوید این نیرو هر 10 ساعت یک پرونده جدید ضدجاسوسی علیه چین باز می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کریستوفر ری، رئیس دفتر تحقیقات فدرال امریکا  روز گذشته در اندیشکده هادسون در واشنگتن گفت که چین به دنبال آنست که «تنها ابر قدرت جهان» شود و برای رسیدن به هدفش «به هر وسیله‌ای که لازم بداند متوسل» خواهد شد.

آقای ری در جریان سخنرانی اش مدعی شده دولت چین کارزاری چند لایه و چند وجهی را علیه امریکا آغاز کرده است.

او افزود چین شروع به هدف گرفتن شهروندان خود در خارج از این کشور شده، از آنها خواسته که به چین بازگردند و همچنان به دنبال دستیابی به نتایج تحقیقات امریکا درباره ویروس جدید کرونا است.

اعتراف اف‌بی‌آی به عدم توانایی در تعیین منشاء ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف اف‌بی‌آی به عدم توانایی در تعیین منشاء ویروس کرونا

او در سخنان خود هشدار داده: «موضوع بسیار حیاتی است».

او افزود: «چین درگیر اقداماتی بسیار گسترده شده که تمامی ارکان حکومت در پکن را به کار گرفته و هدفش تبدیل شدن به تنها ابرقدرت برتر جهان است، آن هم به هر قیمتی که شده».

رئیس اف‌بی‌آی تلاش کرد نیمرخی تکان دهنده از تلاش‌های چین برای جاسوسی تجاری، سرقت اطلاعات و تخلفات مالی و فعالیت‌های سیاسی غیرقانونی ترسیم کند. او گفت چین برای این اقدامات خود رشوه و حق سکوت می‌پردازد تا از این طریق بر سیاست‌های امریکا اثر بگذارد.

او مدعی شده که: «ما امروز به جایی رسیده‌ایم که به طور متوسط هر 10 ساعت یک پرونده ضدجاسوسی مرتبط با چین باز می‌کنیم... و تقریباً نیمی از پنج‌ هزار پرونده ضدجاسوسی جاری در امریکا مربوط به چین است».

ری می‌گوید شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، برنامه‌ای تحت عنوان «شکار روباه» به راه انداخته که هدفش چینی‌های خارج از کشور و مخالفان با دولت آقای شی است «ما در حال گفتگو با رقبای سیاسی، مخالفان دولت و منتقدانی هستیم که تلاش می‌کنند موارد نقض حقوق بشر پکن را برملا کنند... دولت چین از آنها می‌خواهد که به کشورشان بازگردند. راه‌هایی هم که پکن برای موفقیت در این کارزار پیش گرفته، هولناک هستند».

رئیس اف‌بی‌آی گفته: «برای مثال، در یک مورد وقتی چینی‌ها موفق به پیدا کردن شخص مورد هدفشان نشدند، دولت چین یک نماینده به سوی خانواده فرد مذکور فرستاد تا به او پیغام دهند که دو گزینه پیش رو دارد؛ یکی اینکه به چین بازگردد و دوم این که خودش را بکشد».

دولت چین پیش‌تر با اذعان به چنین اقداماتی از آنها دفاع کرده بود و گفته بود این اقدامات یکی از متدهای این کشور برای مبارزه با فساد مالی و تجاری است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала