ملل متحد از تاریخ شروع الحاق سرزمین های فلسطین خبر داد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ملل متحد از تاریخ شروع الحاق سرزمین های فلسطین خبر داد
 ملل متحد از تاریخ شروع الحاق سرزمین های فلسطین خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق آخرین اطلاعات ، اقدامات عملی برای الحاق سرزمین های فلسطین توسط (اسرائیل) ممکن است از تاریخ 26 تا 30 جولای آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک، احمد المجدالانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، دبیرکل جبهه مردمی فلسطین، روز چهارشنبه گفت: اسرائیل می تواند قدم های عملی برای الحاق سرزمین های فلسطین را در چارچوب به اصطلاح معامله قرن از 26 جولای روی دست گیرد.

 "طبق آخرین اطلاعات ، اقدامات عملی برای الحاق سرزمین های فلسطین توسط (اسرائیل) ممکن است از تاریخ 26 تا 30 جولای آغاز شود.

المجدالانی در جلسه آنلاین "فلسطین: بعد چه؟"، که با حمایت آکادمی شرقی روسیه برگزار شد، اعلام کرد: "به طور طبیعی ، ما به عنوان کشور فلسطین، مخالفت خواهیم کرد".  

این سیاستمدار فلسطینی خاطرنشان کرد: فلسطین برای دستیابی به صلح - در چارچوب چهار جانبه کویت خاورمیانه ، آماده مذاکره است و هیچگونه امتیاز دهی در مورد به اصطلاح "معامله قرن" تن نخواهد داد.

وی گفت: "ما آماده هستیم تا مشارکت در چارچوب چهار جانبه خاورمیانه - مطابق با هنجارهای حقوق بین الملل" ادامه دهیم.

المجدالانی خاطرنشان کرد: "ما از هر فرصتی برای رسیدن به صلح استفاده می کنیم. اما ما نقشه الحاق مندرج در اصطلاح "معامله قرن" را کاملاً رد می کنیم. برنامه الحاق را رد می کنیم و ما بر سر خاک و سرزمین خود تجارت نمی کنیم. "

حماس - اسپوتنیک افغانستان
اتحاد فتح و حماس در مقابل اسرائیل

پیش از این سران فلسطین و مردم این کشور مستقیماْ با طرح موسوم به «معامله قرن» مخالفت کرده‌اند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از آن به عنوان «سیلی قرن» یاد کرده است. اسرائیل بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان چندی پیش اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала